TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ett brännsår på pekfingret...

Publicerad 2010-05-09 22:10:41 i Allmänt,

... och en sår från en krok på tummen är det enda resultatet från mina åtta timmar vid fiskesjön.
Vi tuffade iväg hemifrån vid halv tolv och var hemma igen strax före 21.00.



Mannen har haft bättre lycka än mej, han hade två fina regnbågar med sej hem så det gagnar ju i och för sej mej som får äta dem och så tjänade han in mina 60 kr som jag pungade ut för mitt fiskekort.
Han fiskar ju gratis som arbetar inom fiskeklubben han minsann.



Han ser lite arg ut men det var han inte. :D

Men jag klagar inte för det har varit en bra dag.
Det började med att jag vart bjuden på korv med bröd och coca cola av en jättetrevlig spansk familj när mannen knatade iväg runt sjön och jag inte ville följa med.

Sedan kom exmake med familj och höll mej sällskap och det var full fart på de två småbruttorna, den lilla höll väl på att drutta i sjön mer än en gång, haha.
När dom åkte iväg bröt solen igenom  molnen och det känns i ansiktet... hoppas man inte kommer att se ut som en gammal läderputa i fejan när man fyllt femtio.



Mot kvällen vart det lite kallt om fingrarna men jag lyckades hålla liv i brasan hela eftermiddagen och kvällen.

Väl hemma spolade jag upp ett varmt bad och hällde upp ett glas rött efter snabbmiddag bestående av kycklingpytt jag hittade i frysen.
Kommer nog att somna ovaggad ikväll.

P.S.  Lakanskräck är när man aldrig vill gå och lägga sej... tror det var Babben som myntade det uttrycket, vi verkar lida av samma sjukdom.
Jag älskar att vara uppe länge på kvällarna och sova länge... men det rimmar ju illa med de arbetstiderna man har nu.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-10 08:09:05

Det låter som en skön helg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela