TyraTok

Livet är ett äventyr!

Festbilder!

Publicerad 2010-05-24 22:00:59 i Allmänt,

Så här trevligt var det på ferren i lördags!



Lite incheckning vid 14-tiden men iordningställande av bilplats medelst bäddning och en öl.



Här uppe höll festen på att iordningställas med partytält, grilltält och en rejäl bar.



Bredvid oss parkerade en trevlig brutta med denna hund, en ras jag aldrig sett.
Australisk Blue Healer hette den, vet inte om det stava så.
Tretton år gammal och mer grå än i yngre dar, jättefin!

Efter välkomstdrink blev det tipspromenad bestående av ölprovning, vinprovning, gissa olika kryddor, köttsorter, sprit... ja allt möjligt.
Mitt lag hade 12 rätt av 15 och det tycker jag var proffsigt!

Sedan var det mellanmål och baren öppnade i väntan på att grillen skulle komma igång.



Rejält med goda sallader och kött, korv, qorn och lax, mums!!

Sedan var det paketöppning.
E fick bland annat en jättefin bänk...



...och en massa annat!



Det tog lång tid att nå dessa simbrillor för de låg inslagna i ca 10 paket som en rysk docka.



Matchades ganska snyggt med en rosa hatt.

Sen blev det dans, och det rejält.
Jisses vad jag buggade och for, hur kul som helst vilket mannen förstås dokumenterade.




Vid två-tiden var foten och ryggen såpass färdigdansade att vi smet ner och la oss i husbilen, jättenöjda efter en jätterolig kväll!

Jubiilaren med fru dansade glatt vidare.



 En del hade suttit nere runt elden vid sjön till nio på morgonen, men det hade jag inte pallat tror jag.
Eftersom jag äter penicillin tog jag det lugnt med festande även om sonen till jubilaren, som är bartender hivade runt skidan med nubbar rätt friskt.

Jag sov rätt uselt eftersom det var mygg i bilen och jag är så lättväck, ovant att ha mycket ljus så nära intill men det är sablars mysigt att vakna till fågelkvitter.
Vi var i alla fall pigga till den goda frukostbuffén som stod uppdukad.

Kort och gott, en superlyckad fest, tack E för den!




Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-25 04:45:28

Vilken helkväll! Jag vill också gå på fest!

Postat av: Berith

Publicerad 2010-05-25 09:02:36

Verkar som du haft jättekul. Länge sedan jag var på en riktig fest!

Muffinsen är jättegoda, jag lovar!

Postat av: Paula

Publicerad 2010-05-25 15:56:34

Vilken kanonfest! Det viktiga är ju trevligt sällskap och bra planering, ni verkade ha bägge! Bugga grejar min fot inte längre jag får bara stolpa omkring med min gatstolpe till man (inte världens smidigaste)

Det är burr ute, var duktig o följde maken på hundpromenad uppe på skidstadion Grotfallet, men vantar hade inte varit helt fel...

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela