TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag är lite trött nu...

Publicerad 2010-11-11 22:27:29 i Allmänt,



... orkar knappt sitta rakt och fint...

Att få en sådan här dyr och exklusiv leksak tar på krafterna...




Matte är också trött och sliten...  även denna dag har gått i över hundra knyck känns det som.
Det var en hel del att ta igen efter en dags frånvaro på jobbet och klockan tre var det dags för föreläsning i ACC,  kongress-centret i staden.

Det var en kille, Teo Härén,  som pratade om kreativitet och det var givande tycker jag.
Efter det rusade vi över till Växhuset där vårt fack SKTF  hade årsmöte med middag,  och som det fina folk vi är kom vi sent.... faktiskt precis till middagen! :o)

Men vår fackboss var införstådd i att vi skulle göra så men de damer som satt vid vårt bord fällde syrliga kommentarer... trodde att de var diskreta, suck.
Men när de började diskutera en av våra medarbetare tappade jag tålamodet och spände blicken i damen snett mittemot mej och då förstod hon att vi kände personen i fråga och blev knäpp tyst.
Hennes kompisar,  som inte sett mitt onda svarta öga tragglade vidare med rent skitsnack och hon hade fullt sjå att hyssja ner dem i ännu ett försök att vara diskret.
Nördar!

Nå, det var god mat och god efterrätt och efter det fick jag lyxigt nog skjuts hem av kollega M, supersnällt.
Kände verkligen inte för att halka hem på hala stövlar och i för tunn jacka.
Ja, jag var optimist i morse!

Funderade på en fotkur ikväll igen men spar det till nästa vecka för jag är trött.



Har väntat hela kvällen på att mannen ska ringa som lämnat ett meddelande på mitt mobilsvar i eftermiddags.
Han är intresserad av bordet vi har på Blocket och ville komma och titta ikväll.
Han ville att jag ska höra av mej men han glömde den lilla pikanta detaljen att lämna sitt telefonnummer eller ens ett namn så jag har inte kunnat ringa tillbaks till honom... typiskt.
Vill ju bli av med bordet som står ivägen när jag ska in i garderoberna i sovrummet.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2010-11-12 00:56:58

Jag skulle inte klara av en minut med mina fötter i de där plastpåsarna!

Det absolut VÄRSTA jag vet, det är att vara varm om fötterna...

Ha dé!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-11-12 05:48:58

Jag planerar att testa detta under helgen. Men varför har Du grovt salt? Blir inte det knöligt att gå på?

Postat av: Mia

Publicerad 2010-11-14 20:24:24

Litet taskigt det där telefonsamtalet. Han går o väntar på att du ska ringa och du på att han ska ringa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela