TyraTok

Livet är ett äventyr!

Trasselsudden...

Publicerad 2010-11-14 19:50:41 i Allmänt,

... ser ut så här i färdigt skick.



Jag ska sätta dit en ring och hänga den en kedja så kommer den till sin rätt lite bättre.
Jag är nöjd med tanke på hur skeptisk jag var igår...

Jag gjorde två ringar igår och de hann bli klara idag.
Den ena oxiderade jag men den andra fick förbli silverfärgad.



Det första vi fick göra var löv... och några av oss vart väl lite bevikna... inte ville vi ha något löv som hänge...



... men... jodå... alla blev nöjda över förväntan.
Jag gjorde först det lilla och tanken är att jag ska sätta det på en ring när jag kommer på nästa kurs.
Det stora gjorde jag senare och oxiderade,  det ska jag nog använda på en kedja.

Idag hade jag tänkt putsa och fixa med de saker jag gjorde igår men skaparlusten tog över så jag köpte lite mer silverlera och gjorde lite mer grejer.



Ansiktena är jättesmå men de blev läckra när jag oxiderade och det större hänget vart över förväntan... det var bara en test från början.

Det har varit en superkul helg,  klart värd hundringen och det billiga priset gjorde att man kunde offra mer pengar på material.
Hoppas verkligen facket sponsrar med fler sådana här kurser!

Igårkväll var vi på femtioårsfest hos vännerna som vi fick kattungarna av,  fullt hus och E hade gjort underbart goda smörgåstårtor och även en supersnygg stor tårta med motiv på femtioårigen T.



Sonen skjutsade och hämtade och jag drack mycket mer än jag tänkt eftersom jag skulle vara på kurs mellan 10 och 16 men jag kände inget av det imorse trots ivriga blandningar.

Det känns verkligen som jag hunnit med mycket denna helg!
Nu ska jag in på Blocket och sänka priset på bordet... mannen som ringde har inte ringt en gång till och jag kan ju inte nå honom eftersom han inte lämnade namn och telefonnummer... tyyypiskt.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-11-14 23:24:07



Det blev ju inte alls som ett pepparkakshjärta med kristyr, det blev riktigt fint!



Nu har jag oljat fossingarna i kväll igen med olivolja,salt, plastpåse och strumpor. Fötterna bli allt bättre. Kan nog göra ett par omgångar till.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-11-15 12:15:40

Åh så fint det blev!!! Du är verkligen snitsig!!

Postat av: Paula

Publicerad 2010-11-15 14:15:54

Hej! Min granne är keramiker och håller på med silverlera. Kanske ordnar hon en kurs här i byn till våren! Men, jag tyckte själva materialet var dyrt, 200 spänn för ett stycke...hon gör också mycket av löv, har sett hennes alster som hon ska sälja på julmarknaden här den andra advent. Du är ju så kreativ så det sjunger om det, jättefina grejer du gjort!

Mina kattungar lugna, haha, får väl ta o filma när dom är i farten! Dom är födda första augusti, och lever rövare när dom är vakna! Men, vi älskar dom! Min röda Torsten är mycket vildare än sin svarta syster men bägge är gosiga o gör vad som helst för att få kramas.

Pissväder igen, visst är november en skitmånad

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-15 18:16:49

Wow så fina smycken du har gjort ... det är så roligt att göra saker själv.

Vilken kul tårta, tänk så mycket det finns nu att ta till när man gör tårta. Min dotter har varit väldigt duktig på att dekorera tårtor men det är inte hennes vanliga jobb.

Själv är jag bäst på att fylla tårtor oavsett om de är smörgås eller tårta till kaffet, fylla med godsaker men att dekorera har aldrig varit min grej.

Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2010-11-15 20:41:31

Så fint du får till det.

Postat av: Gun

Publicerad 2010-11-20 16:55:44

Men oj vad kul, och så fint! Silverlera, var får man det ifrån? Är det riktigt silver? Hur gör man? Jag har aldrig ens hört talas om det. Det verkar så roligt att göra egna smycken.



Sv: Tack, vad snällt sagt. Ja, jag gör alla bilder själv.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela