TyraTok

Livet är ett äventyr!

En febrig natt...

Publicerad 2010-10-12 10:16:22 i Allmänt,

... utan mycket sömn fick mej att stanna hemma från jobbet idag.

Är stolt över att jag vid 49 års ålder äntligen lyssnar på och respekterar min kropp.
Har en gång i tiden t o m spelat fotboll med feber... men nu har jag mognat! :o)

Är också glad för att jag nu överlevt både min mor och min syster,  känns som en viss oro släppt...  min mamma dog när hon just fyllt 36 och min syster fem månader innan hon skulle fylla 50.

Tänker ligga i soffan hela dagen... eller det är min intention men jag vet hur rastlös jag blir så något måste jag pyssla med mellan varven... får se vad jag hittar på.
Mannen är ute i skogen idag med och de har samma tur med vädret, blå himmel.
Jag får nöja mej med att titta på det vackra trädet utanför balkongen...   som inte får vara med på bild tydligen... grrr.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-10-12 18:08:46

Var rädd om dig!!!

Postat av: anne

Publicerad 2010-10-12 20:22:25

Vi har förmånen att ytterst sällan vara sjuka, men när någon är på gång att bli sjuk/är nysjuk-då är det hemma som gäller. Jag tror vi har kortat av en hel del sjuktillfällen genom att vara just sjuka när det satt in. Hoppas du kryar på dig och förmår att ta det lugnt.



Du kan titta på TV-shop! :)

Postat av: anne

Publicerad 2010-10-12 21:57:25

Sv. Väskan har hjul!!! :) Och långt handtag som fälls in i sin egen lilla lucka, vet inte om något av det syns på bilden. :)

Postat av: Britt

Publicerad 2010-10-15 12:33:27

Ja man ska vara rädd om sig och sin hälsa. Det blir ingen guldstjärna för dem som jobbar ihjäl sig. Ibland kan man tro att folk tycker arbetet är det viktigaste de har när det egentligen är familjen, vännerna och det egna välbefinnandet som borde ligga på 1:a plats. Krya på dig!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-10-16 11:09:08

Klok du har blivit! Tänk att du måste bli så "stor" innan du lyssnar på din kropp... men bättre sent än aldrig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela