TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vi trotsade vädrets makter...

Publicerad 2011-08-11 21:35:12 i Allmänt,

... kastade regnställen i bilen och åkte till Arboga efter lunch.

Det regnade hela vägen dit så jag satt och funderade om vi inte skulle stanna i Köping och gå på Big Inn istället men skam den som ger sej.
När vi kom till Arboga ljusnade himlen och det blev uppehåll så vi kunde vandra runt och kolla i stånden. Det hade inte kommit igång riktigt men det fanns mycket fina ringar jag ville ha men jag höll igen och köpte inget.

Fast vi köpte varsin viltkebab på torget men de kunde vi varit utan.
Jag trodde de skulle vara lika goda som de vi åt på Power Meet men det var STOR skillnad... urk och blä och jag bet nästan sönder en tand för köttet var kraftigt bränt.
Besviksamt att man slängde ut 200 pix på den maten.

Bättre mat åt vi idag på Tuna Park,  jäkligt goda klyftpotatisar med tzatziki, jag åt kycklingspett och mannen fläskfille.
Klart mer värt 216 coronas kan jag lugnt påstå.
Innan Tuna Park-besöket vandrade vi i Eskilstuna centrum några timmar och oj vad vi fyndade, haha.

Började på Din Sko...



Tvåhundrafemtio kronor för bägge paren... oh me like!
Ett par för resten av sommaren och ett par till hösten.

Vidare in på Dea Axelsson där reakarusellerna var oändliga... då insåg mannen att han blev tvungen att gå och lägga mer pengar i P-automaten. ;o)
Köpte till slut bara en kjol och ett par piratbyxor,  det blev hela 199 kr.
Provade en fin blus men fick inte ens ihop stl 40 över bröna... usch!
Hur är man skapt då då när man köpte 36 i brallor..?

För att blidka mannen gick vi in på Clas Ohlson,  fast jag skulle köpa ett sådan där fiffigt hjälpmedel att få upp korkar och burklock med som jag såg i Insjön men det var slut.
Hittade istället en bra förvaringslådda till pärlor, har en sedan förut och vet att den sväljer mycket med bra ordning och nu var det rea - 49 riksdaler.
Mannen hittade ett bra fodral till lilla luren för 89 riksdaler - billigt där också alltså.

Så hamnade vi på en skoaffär jag tidigare bara sett i Falun,  minns inte namnet men det låter tyskt och där har vi handlat bra dojor förr och ser man på,  mannen hittade lätta snygga joggingskor för 249 kr.

Nä tänkte jag till slut...nu får det vara slutshoppat men vi kan svänga förbi Tuna Park och äta eftersom det är så bra matställe där.  Man kan sitta tillsammans fast man inte köper mat från samma ställe,  väldigt praktiskt då vi ganska olika smak.
Utom idag förstås, haha.

När vi strosade runt efter maten visade mannen mej en sååå fin hood-tröja på Stadium,  en mörklila Everest med turkosa detaljer... åh... ja den var ju perfa så jag fick punga ut 199 kr till,  pust! 
Men å andra sidan har jag inte rest i sommar tänker jag.

Sedan tog vi vägen om Tumbo och kollade på husbilar... ifall vi vill byta upp oss till våren.
Våran är ganska hög i trappstegen vilket jag tycker är rätt jobbigt när ryggen och höften knakar... och så vill vi inte ha alkov ovanför förarhytten har vi upptäckt.
Cheeeez vilka dyra bilar det fanns... men det var kul att kolla i dem.
Men det får bli ett senare problem för säsongen är ju snart slut och jag får koncentrera mej på att få ordning här i lägenheten istället.
Det kostar det med...  alla snygga tapeter jag ser kostar skjortan...  tror jag målar fondväggen själv i vardagsrummet.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-08-11 23:35:31

Grattis still skorna. Vilka prisvärda fynd!

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-08-12 08:47:56

Hu så hemskt med mat som anfaller tänderna - gillas INTE ;-)

Jättesnygga skor - och vilket kanonpris!!!!

Gomorron

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-08-12 17:24:41

Hej på dig! Hela morgonen försökte jag lämna kommentar här hos dig...men antingen var det min dator eller nåt på nästet som jäklades för jag lyckades inte! Bättre tur nu hoppas jag!

Jättefina fynd du gjorde!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-08-12 18:29:58

Jag har insett att det är nu man ska handla då de rear i hela stan ... få se om jag kan åka in till stan med maken imorgon.

Vi sålde vår husbil i våras, den hade ingen alkov för vi ville inte ha en sån. Men insteget tyckte jag vår lite för högt ibland när jag inte mådde så bra. Nu har vi köpt sommarställe i stället och det ska bli så galet kul att planera och dona inför nästa vår .. jag kommer nog att vilja bo i huset så fort det är klart med sängar, bord och du vet allt som måste till. Vinterbonat är det ... spännande för mig som aldrig har bott i eget hus.

Kram o skön helg

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-08-13 10:06:25

Så mycket fynd! Och vilken fantastisk man Du har som orkar gå med! Eller han kanske också gillar shopping?



När det gäller snygga väggar; har inte Du en son som skulle kunna måla en fin fondvägg också? Jag har för mig att han är duktig med penseln.

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-08-13 19:47:16

Storlek 36 - det vet jag inte när jag kunde ha. Strl 38 hade jag i många, många år, men det var längese´n. Idag var jag ute och gjorde en del fynd i det som kallas slutrea. Långbyxor á 50:-, toppar á 50:- - priser jag gillar!

Postat av: Britt

Publicerad 2011-08-13 23:40:15

Så smart att köpa både sommar och höst sko.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela