TyraTok

Livet är ett äventyr!

I förrgår kväll...

Publicerad 2011-02-10 12:51:46 i Allmänt,

... mådde jag illa när jag gick från jobbet men jag trodde jag var nervös för att jag skulle på en privat-sittning för första gången i mitt liv.
Det gav sej senare på kvällen men igårmorse tog det ny fart och till lunch fick jag gå hem från jobbet.
Mådde illa och kände mej yr så mannen hämtade mej och jag snarkade i soffan hela eftermiddagen.
Jag tryckte i mej några muggar blåbärssoppa och senare på kvällen ett stekt ägg och en chokladkaka och inget hände.

Sov som en stock hela natten och förmiddagen efter att katterna fått sin frukost.
Nu har jag duschat,  druckit blåbärssoppa och ätit ett kokt ägg samt lite gröt.
Känner mej helt OK och under hela tiden har jag inte en enda gång behövt besöka lilla huset!?
Vad är det för konstig sjuka?

En kollega mådde som mej igår och är tydligen hemma idag... men jag går nog till jobbet nu efter lunch för vi ska ha lite sammankomst ikväll.
Avvaktar liiite till men istället för att förlora 800 pix på en sjukdag är jag hellre där.
Blir jag risig får jag väl gå hem.

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2011-02-10 14:14:30

Fy, det där låter inget vidare! Hoppas Du kom iväg som Du önskade och att Du mår bättre nu!

Postat av: Selma

Publicerad 2011-02-11 17:23:10

Visst finns det märkliga åkommor man kan få. Skönt att du blev bättre så snabbt.

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-02-11 19:48:54

Nu går det så mycket konstiga saker att det inte är klokt, folk kräks och rusar om kring med magar i uppror. Förkylningar, influensor och gud vet vad ... varje dag jag klarar mig är en vinst.

Kram och ha nu en skön helg.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-02-11 19:58:43

Det är nog inte så ovanligt med lite konstiga baciller som flyger omkring. Kanske var det en magbacill som inte riktigt trivdes hos dej utan bestämde sig för att flyga vidare till bättre jaktmarker...

Hoppas helgen blir till belåtenhet, det blir den inte här, det är svinkallt!

Kram

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-02-12 07:57:58

Aja baja! Det ska vara 48 timmars karens på magåkommor annars smittar man. Vi tjatar om det bland eleverna på skolan för att slippa långdragna ominsjukningar i vinterkräksjuka. Men det kanske inte var magsjuka du hade ens, symptomen var ju lite diffusa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela