TyraTok

Livet är ett äventyr!

Alla på vågen...

Publicerad 2011-01-10 23:31:44 i Allmänt,

... och jisses, det är inte bara jag som är en tungviktare!



Tjock-Olle väger 4,3 kg och han är ca fem och en halv månad gammal...  syrran väger 3,3 och är något smidigare.

Själv vägde jag 63,7 och har tydligen gått upp lite i jul... eller antagligen före jul också för den delen... och så kan vi inte ha det!!
Vännen A kunde inte gå på zumban ikväll och därmed rök min skjuts dit så jag tog en power-walk till dotter J med lite värktabletter.
Fram och tillbaks tar det ca en timme och jag gick i rejäl motvind på vägen hem.
Var rejält svettig och slut när jag kom hem.
Testade samtidigt isbroddarna jag köpte för några veckor sedan och det gick som en dans, halkade inte en enda gång, kan varmt rekommenderas.



Man bara trär gummigrejen på dojan och knallar ut!

*** ***** ***

Dotter J fick inga värktabletter efter operationen trots att läkaren sa att han ringde in recept!?
I fredags ringde vi dit och fick en telefontid och sköterskan som ringde upp lovade att prata med doktorn... nada recpet.
Vi ringde idag igen... jodå, det skulle fixas... och tadaaaa!
Inget recept... dåligt tycke jag.

En läkare på akuten tyckte att hon som missbrukare inte kan få värktabletter...  klokt... verkligen... vad tror dom att en missbrukare tar till om man inte får hjälp med värktabletter.
Nu fick hon citodon utskrivet av henne i alla fall men det var 20 st,  räcker inte sådär jättelångt.
Och tycker nu ortopeden inte heller att hon ska ha det så säg det istället för att hon blir lovad recept...
Spännande fortsättning!
Nu är mitt förråd slut i alla fall,  jag har portionerat ut lite då och då.

Så var den första riktiga arbetsdagen genomliden idag och det gick bra...  har bara lite svårt att inse att man ska jobba för fullt fram till påsk som infaller så himla sent i år... näee... eller så tar jag ledigt runt högtidsdagen och flyr till stugan. :o)
Ser på Fejan att gamla klasskompisar börjar fylla så här tidigt på året... tänk att när man var ung ville man vara född tidigt på året... nu när man ska fylla femtio vill man vara sist.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-11 05:11:52

Broddar har jag länge TÄNKT jag ska köpa. Skyller på att jag inte går på promenad så här års för det är halt. Ingen ursäkt egentligen!

Postat av: Berith

Publicerad 2011-01-12 08:07:56

Åh vilka fina katter du har!

Var har du köpt dina broddar? Inte så dumt att ha kanske så man slipper gå på helspänn hela tiden!

Ha de'

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela