TyraTok

Livet är ett äventyr!

Får böja mej...

Publicerad 2011-01-03 20:29:53 i Allmänt,

... för majoriteten och inse att jag kanske inte skrivit om min förestående flytt... fast jag är ganska säker att jag gjort det... men jag orkar inte läsa igenom allt jag dravlar om så jag tar det nu.

När barnen var små och jag skilde mej köpte jag en insatslägenhet som vi bodde i under arton år.
När jag sedan skulle testa livet i byhåla 2005 bodde äldsta och yngsta hemma så jag sålde den stora fyran och köpte en tvåa i samma område som de fick dela på som start på hemifrån-flytten.
Samtidigt hade jag en backup ifall jag fick akut staden-längtan. :o)

När vi förra året skulle flytta tillbaks till staden tyckte vi den tvåan var för liten och fick snabbt tag i en hyresrätt, en fyra ganska nära city.
Nu har vi tänkt om,   sonen  som bor kvar där själv är klar med utbildningen på högskolan i maj.
Då ska han flytta iväg för att jobba eller plugga så vi flyttar dit då, vi får halva hyran mot vad vi betalar här.
Vi kan renovera den och trivs vi och får plats stannar vi där, annars är det en bra grundplåt till nytt boende eftersom den stigit med ett par hundra tusen under åren.

Så i maj bär det av till östra sidan av staden igen,  tillbaks till brottsplatsen. :o)
Vi kommer säkerligen att behöva hyra ett förråd också men det finns nog fler som behöver ställa grejer där så det lär inte bli så dyrt.
Yngsta dotter är klar med sin utbildning i Östersund i maj-juni och vet inte om hon kommer in på de skolor hon sökt förrän senare,  och eftersom ingen av dem är i Östersund så hon vet ju inte var dom ska bo till hösten.
Samma sak med sonen så då känns det bra med ett förråd.

*** ***** ***

Idag blev det ingen jobbardag alls för mej.
Jag skjutsade Josse till ortopeden imorse och väl där fick vi gå upp till fysiologen och göra den undersökningen också.
Den blev ju inställd i torsdags.
När vi suttit ett tag kom en sköterska och sa att det skulle ta flera timmar att få besked så det var bara att åka hem tills de ringde tillbaks oss.

Väl hos läkaren fick hon besked om operationstid och det kunde ju inte bli förrän på onsdag eftersom vi ska på begravningen av Andreas imorgon.
Det är mycket nu...  tror inte jag ska jobba något alls denna vecka.
Har städat iordning gästrummet för ikväll kommer dotter D och A för att sova över här en natt och imorgonkväll före operationen kommer J och T att sova här eftersom hon ska vara inne redan 7.45.

Nu en dusch!

Kommentarer

Postat av: ModelBea

Publicerad 2011-01-03 20:30:25

Missa inte frågestunden som kommer upp ikväll där du kan fråga frågor om modellandet om det är något du undrar :)



Kram Bea

Postat av: Siolia

Publicerad 2011-01-03 21:06:12

Önskar dig en trevlig kväll

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-04 05:34:38

Nu har Du i alla fall rett ut Dina boendeförhållanden för oss. Fast det verkar på Dina vardagsbeskrivningar som om Du rätt ofta har barn och andra på övernattningsbesök så det kanske blir problem att ha liten lägenhet.



Jag är i valet och kvalet om vi ska bo kvar i vårt stora hus på ålderns höst, bara vi två, eller bygga något mindre. Hus måste vi nog alltid ha, ingen av oss kan tänka lägenhet.



Du verkar ha fullt upp den här veckan. Du behöver inte klämma in besök på möbelvaruhus för min skull och ruska på byrå om det blir jäktigt.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-01-04 09:49:00

Så du/ni kommer tillbaks till den här sidan av stan igen då? Najs, najs!

Postat av: E

Publicerad 2011-01-04 14:25:49

Då är jag med, men jag visste bara att R bor på gamla stället och jag trodde han bodde kvar i fyran. Det KAN vara mitt dåliga minne som spökar, också... :0)

Postat av: anne

Publicerad 2011-01-04 14:48:59

Vart exakt ska ni flytta?



Vad är det J ska opereras för, något med handen?



Sv. Inte tror jag boken handlar om någon supermat eller några tillkrånglade historier utan jag antar att det rör sig om mat alla kategorier och hur det påverkar vår hjärna och därmed vår hälsa och kropp. Vi får se.

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-01-04 20:28:18

Halva hyran är sällan fel. Skulle den vara för liten så får ni tänka om.



Hoppas morgondagens begravning blir en fin stund mitt i det svåra.

Postat av: Daniel

Publicerad 2011-01-04 22:36:03

No kommer nog att få det bra on the other side oxå!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela