TyraTok

Livet är ett äventyr!

GRATTIS!

Publicerad 2011-01-09 00:39:40 i Allmänt,

Ett jättestort sådant vill jag tillägna min yngsta dotter D som fyller 25 idag.
Ops... ser jag på klockan var det igår... men hur som haver...  min yngsta lilla plutta är 25!??
Hittar ingen bra bild i denna dator men jag sjunger glatt Ja må hon leva!!
Kan ju inte ge henne en kram eftersom hon återvände till Nälden för några dagar sedan så den får hon nästa gång vi ses men jag kommer att skicka upp ett paket i veckan.

Annars har jag tagit denna lördag som en riktig vilodag.
Gick upp 7.40 för då ville katterna ha frulle.
När kaffebryggaren börjat puttra la jag mej i soffan och vid ca 8.30 sov jag som en stock igen enligt mannen.
Vaknade till några gånger men orkade inte masa mej upp till sittande läge förrän 12.15!!
Då hade han åkt och fiskat, haha.
Självklart kom huvudvärken som ett brev på posten i och med denna sömn men det lyckades jag bota med tre muggar kaffe.

Under kvällen har matgäster avlöst varandra här.
Vi gjorde en stor älgstek,  mannen fick en hel del kött på styckningen sist av snälla E. :o)
Först hämtades dotter J och T hit, då var sonen upptagen med besök men när jag körde hem J och T ringde han och ville ha mat så jag hämtade honom. :o)

Körde hem honom efter vampyrfilmen som jag INTE hade sett om inte han sa att den var ganska bra... jag tittar aldrig på sådana filmer och läser inte sådana böcker,  jag vill bli road.
Men OK... för att vara svensk var den OK.
Men jag gillade inte scenen men katterna...  måste speja på dom här nu under natten. ;o)

Med tassarna i kors kan man vila medan matte sitter och förbannar sin son för att vi helt plötsligt ska se vampyr-film!


Apropå katter... när vi ätit första sittningen satt vi och tittade på TV här,  mannen, jag,  J och T.
Triss-Olle låg på mannens mage i ena soffan och Tekla-Lisa låg i sin hängmatta längst ner i trädet.
Jag satt i snurrfåtöljen och babblade när Tekla-Lisa hoppade ner från trädet rakt ner bakom mej i fåtöljen... jag kände dunsen,  stolen skakade till och jag tänkte just säga att fasen, där rev hon mej nästan på ryggen.

Det var bara det att Tekla-Lisa låg och sov i sin hängmatta..??
T hade sett en ljus skugga hoppa ner och trodde också det var hon...
Triss-Olle sov så lugnt mittemot mej så det var alltså ingen av katterna.
Jag har ofta hört en katt spinna här i lägenheten,  även innan vi skaffade de här två men tagit det som ren inbillning.
Katterna kan ibland stirra sej blinda på något som jag inte ser,  sitta helt orörliga och glo...

Det var dagens rapport från Jakobsgatan!
Imorgon ska jag försöka ta mej till Ingas byrå för att fota och klämma, skaka och böka. :o)


Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-09 02:48:34

Himla snällt av Dig! Jag funderade just om Du verkligen skulle hinna, det har ju varit mycket den här veckan för Din del. Om frågor uppstår vid möbelbesöket så kan Du ringa mig, lättast på mobilen 070-2271720. Ska bli spännande att höra Ditt utlåtande om byrån.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-09 10:52:02

Misstänker att vampyrfilmen är "Låt den rätte komma in" - jag har läst boken, såg inte filmen. Boken var riktigt bra, tyckte jag.



Fin kisse... vilar helt tryggt... matte får göra vad hon vill... :-)

Postat av: Kerstin

Publicerad 2011-01-10 09:52:32

Tack för Dina rader hos mig!

Först, vilken underbar kisse, en fullständig kopia av min Tore som tyvärr fick avsluta sitt liv för sex år sedan och nu jaga i de sälla jaktmarkerna!

http://www.bokus.com/cgi-bin/P_campaign_show.cgi?c_id=66810

Prova den hal länken där finns Paulo Coelho´s Kalender 2011!

Hoppas att Du hittar den!

Fin blogg, jag skall läsa den!

Kramen

Postat av: Kerstin

Publicerad 2011-01-10 09:57:48

Tyvärr upptäckte jag för sent att boken jag tipsade Dig om är slut!

Hoppas att Du fick min första kommentar, återkom annars!

Kramen*

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-01-13 18:08:11

Spooky! Jisses, inte visste jag att katter också kan spöka! Borde säkert väga våra sötnosar också, men jag äger ingen våg, kanske att hushållsvågen räcker, ska titta.

Men vart är det ni ska flytta. Har frågat förr men inte blivit klokare, så jag frågar igen, haha

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela