TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kisskalas...

Publicerad 2011-01-19 15:09:54 i Allmänt,

... hade vår kattfröken igår kväll... inte roligt alls.

Jag höll på att bädda rent i sängen och hon for runt där mellan lakanen och lekte.
När jag kom tillbaks från badrummet stod hon och skrapade med tassen vid tröskeln mellan sovrummet och vardagsrummet och när jag tittade efter såg jag en liten pöl.
Fasens katt tänkte jag och torkade upp men fick sedan se några stänk i sängen också... urk.
När vi tittade närmare hade hon kissat en stor pöl,  på mannens dyra duntäckte bland annat.
FANs FAN, skrek vi och fick slita ur allt och bädda igen och täcket lär jag försöka tvätta nere i stora tvättstugan.

Det var inga glada miner hos oss då inte... konstigt beteende att kissa där hon brukar ligga och sova!?
Mannen fick huvudvärk av det hela och kunde inte sova så han gick upp och stängde dörren så inte katterna kunde komma in till sovrummet.
Gissa om jag sov gott, haha,  inga katter och ingen karl, vilket space?!

Imorse vaknade jag av att han hojtade... då kissade hon i katternas lektält!?
Bara att slänga bort deras fina julklapp...  trist.
Jag har aldrig haft en katt som kissar där dom sover och leker..?
Någon som har erfarenhet?

Nu ska jag gå på Afro-pass!

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-19 17:39:50

Jag tänker direkt på rent fysiska bekymmer förstås, typ njurar eller så.



Men annars kan man fundera över benägenheten att kissa just i sängplatser och så, ett slags markering av herravälde, annons mot inkräktare / konkurrent? Hon vill tala om att det här är mitt folk, min plats, Ni andra får hålla Er härifrån.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-01-20 15:07:57

Nämen, det måste ju vara hormonerna som surrar i kroppen på henne! Jag har haft katter som kissar lite här och där, tjejkatter, så det är inte helt ovanligt. Någon typ av protest kan det också vara, kanske har det med revir att göra. Men det är ju himla trist för så kan man ju inte ha det! Vår Torsten har också en mindre trevlig egenhet, han bajsar bredvid lådan! Ständigt! Han kissar på lådan och Astrid gör allt i lådan men hans bajs får vi plocka upp vareviga dag. Har försökt lägga ut ättika där, men det struntar han i....

Vi ska också ringa vetten o kastrera Torsten nu. Däremot hade vi tänkt vänta ett tag med Astrid fast vete katten om det inte är bäst att fixa bägge samtidigt..

Kramen

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-22 17:31:37

Jag hoppas att kiss-kissen skärper till sig. Annars får den ju förpassas till utomhuskatt... eller hur gör ni?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela