TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vi fick för oss...

Publicerad 2011-01-01 12:23:43 i Allmänt,

... eller snarare jag fick för mej att vi skulle gå över till dotter J istället för till Djäkneberget.
Mina tre barn var där tillsammans och sonen ringde och meddelade att även dotter D:s svärmor var där.

Jag hade skickat ett MMS från oss till dem.


Tequila äter chips, därav minen... jag har ingen ursäkt. :o)

Efter en liten stund kom denna bild tillbaks från barnen.



Döttrarna försöker sej på samma min som Teq! :o)

Vi skyndade oss iväg för att hinna före tolvslaget men vi gick bet så när vi kommit lite mer än halva vägen brakade det loss med raketer.





När vi kom dit hade båden sonen och svärmor med man gått därifrån, tyyypiskt.
Jag försökte ringa till döttrarna och meddela att vi var på G men ingen svarade så vi missade dem.
Nå, vi fick i alla fall lite skumpa och satt ett tag så Tequila skulle få vila upp sej.
Det var en lugn tillställning i Äpplet som dotter J kallar sitt hem,  de hade bakat paj och skjutit lite raketer.



Vi fick gå sakta hem,  den här nattliga promenaden var nog lite i längsta laget för gammelhunden men vi kom hem till slut efter många pauser.
Det är så skönt med henne för hon är inte det minsta rädd för raketer utan svansen går och hon tittar fascinerat upp mot himlen när det exploderar.
Det är något magiskt med nyårsnatten... alla vi mötte på vägen både till Äpplet och hem därifrån var så trevliga och det hojtades Gott Nytt År överallat, mysigt.

*** ***** ***

Idag sov jag bara till kvart i elva, igår blev det till kvart över elva!
Får bli en ganska lugn softar-dag,  lite som juldagen men till kvällen kommer alla barnen för att äta och jag har bjudit in broder också,  får se om han kommer.

Önskar er en god fortsättning!
Inga nyårslöften givna men jag ska göra ett tappert försök att leva lite nyttigare och mannen och jag enades om att vi ska lägga lite mer tid och krut på matlagning.
Vi är inte dåliga nu direkt men ibland latar vi till det med BOB:s ärtsoppa på rör osv...

Lite skumt är det men jag glömde avbeställa månadens bok i bokklubben och gick väl och hämtade ut paketet.
Det visade sej vara Bonniers kokbok och jag muttrade att den har jag ju redan.
Men när jag öppnade paketet blev jag faktiskt glad.



Jag fick min gamla Hej Mat av min moster i tonåren och den är väl använd,  sliten och ihoplappad som ni ser.



Nu får den flytta till stugan för den nya var så bra!
Mycket faktarutor, tips och modernare recept.
Den kom ju som ett brev på posten just när vi beslutat oss för lite ändrade vanor här i huset! :o)

Kommentarer

Postat av: Herta

Publicerad 2011-01-01 19:02:07

Boken " Hej mat" är den kokbok som jag använt mest av allt i bak och matväg under alla år. Jag fick den av min mor när jag skulle flytta hemifrån för 26-27 år sedan och det är i den jag hittar bäst. Har skaffat och fått böcker efter detta men...

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-02 09:44:16

Ler lite när jag läser om Dina nyårsambitioner mot ett nyttigare liv och mer tid på matlagningen. Det kan vara kontroversiellt förstås men beror ju på vilken mat Ni lägger krutet på.



Jag har precis skrivit nyårskrönika nr 2, vilken handlar om mitt och gubbens liv som sällskapssjuka matvrak! ;-)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-02 09:44:22

Ler lite när jag läser om Dina nyårsambitioner mot ett nyttigare liv och mer tid på matlagningen. Det kan vara kontroversiellt förstås men beror ju på vilken mat Ni lägger krutet på.



Jag har precis skrivit nyårskrönika nr 2, vilken handlar om mitt och gubbens liv som sällskapssjuka matvrak! ;-)

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-01-02 11:16:25

Så skönt att din hund inte är rädd. Våra gillar inte när det brakar loss...



God fortsättning på 2011!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela