TyraTok

Livet är ett äventyr!

När solen skiner...

Publicerad 2011-03-13 19:14:09 i Allmänt,

... då blåser det småjävlar ute... när det inte blåser... då är det grått och mulet.
När ska det bli vindstilla och sol på helgerna tro?

Nå, idag behövde jag vara inomhus och röja eftersom vi for runt igår på eftermiddagen och idag hann jag plocka och rensa ganska bra i hobbyrummet.
Har tömt en hurts och den ställde jag in i en garderob för i inte i någon av garderoberna i den här lägenheten finns det hyllor.
Jo just ja... en enda garderob av nio har hyllor!
Nu fick jag undan en massa skräp som legat och drällt här och där, skönt.  Då har man dessutom en bättre överblick inför flytten.

Mannen kom hem med lite fin regnbåge och röding som han fått på fluga så det blev god middag.
Efter den hängde jag med honom till fiskeklubbens ungdomsverksamhet som de dragit igång.
Killar och den enda tjejen är djupt koncentrerade när de sitter och binder sina flugor och idag fick några också göra skeddrag.
Jag totade ihop tre flugor... återstår att lära sej att få ut fluglinan mer än bara några meter i vattnet. :o)

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-03-13 20:59:24

Gott med hemfångat och nyfångat!



Kram

Postat av: Britt

Publicerad 2011-03-13 21:33:40

Det ser så härligt ut när någon flugfiskar och får ut flugan fint på vattnet och man ser hur den flyter med strömmen och när fisken tar den...



Föredetta Mannen flugfiskade och byggde spön. Jag var med ofta och tittade på när han fiskade harr. Jag provade faktiskt aldrig själv.

Postat av: Britt

Publicerad 2011-03-13 22:41:37

sv: Föredetta Mannen bor dyrt eftersom det är relativt centralt och nyproducerat. En del av huset har insatslägenheter, men jag vet inte vad de har för insatser eller månadskostnader på de lägenheterna.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-03-15 04:41:01

Det där med fiske förstår jag mig inte på. Varför binder man flugor? Jag ser att det finns massor att köpa. Är det inte onödigt arbete liksom?



Det ser himla tjusigt ut när fiskare står och håvar en fluglina ut och in så där. Kan Du det också?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela