TyraTok

Livet är ett äventyr!

Aprilväder i maj...

Publicerad 2011-05-27 11:35:38 i Allmänt,

... det regnade som attan imorse när jag klev upp.

Eftersom jag glömt regnstället i Norge fick jag gräva runt i röran efter det gamla och den som söker han finner... till slut... efter några fina eder. :o)
Cyklade ner till Hemköp och köpte frulle till avdelningen, dom har så mumsigt nybakat bröd på morgnarna.

Tänker masa mej hem tidigt idag (också)  för att packa ner mitt hobbyrum och bära ut lite skräp till containern.
Jag har visserligen inte sett den ännu men det ska finnas en på området i slutet på varje månad så någonstans är den väl. :o)  

Mot kvällen ska vi börja köra över kartonger så man får lite överblick på röran.
Mannen ville att vi skulle flytta sängar och allt idag men jag sa nej så sonen får någon dag till på sej att packa ihop.  Dessutom har vi mer bärhjälp imorgon lördag.
Vi körde bort allt som sonen skulle slänga igår men eftersom han ska bo kvar i ett hörn ett tag till så vill jag flytta in så sent som möjligt av månaden.
På måndag ska han ner till Norrköping och titta på en lägenhet inför vidarepluggandet i höst.

Festen vi var på i onsdags var suveränt trevlig!
Vi välkomnades när vi klev av tåget av M3:s son som stod med en korg festisar...  inte var det bara apelsinjuice i dem inte!
Sedan fick vi gå i lummiga villakvarter ner mot Mälaren och i ett lusthus stod våra tre värdinnor (kollegor) och vinkade in oss.
Där vankades bubbel och lite tilltugg och vyn var bedårande vacker.  Synd nog började det regna ganska rejält så vi fick bege oss ganska snart hem till M:s fina hus.

Sedan lagade vi mat tillsammans och hade diverse roliga tävlingar och det sken upp så vi kunde grilla.



Jag vann denna gren! :o)
Nästa år är det jag och kollegor M1 och M2 som ska hålla i vårfesten,   vi får nog börja klura redan nu.  Om vi nu jobbar ihop efter alla omstruktureringar som sker förstås. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela