TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ett nytt försök...

Publicerad 2011-05-04 22:33:48 i Allmänt,

... måste jag bara göra nu! 

När jag ska packa kläder och ser allt jag inte kan få på mej längre hänga i garderoben och inser att min karaktär betydligt dalat från den tiden då jag slutade dricka alkohol och slutade röka så måste något göras.

Ja, dricker alkohol gör jag ju igen,  rökningen har jag hållit upp med i ca 20 år.
Men vikten... näe... jag har det farliga fettet på mage och bröst och när vi var på puben i torsdags drog kollega A upp Viktväktarna och tre av oss andra hakade på.

Idag travade vi iväg på lunchen... inte kollega A för hon hade annat för sej, haha.
Jag vägde in på 64,3!
Det ska då ska det beaktas att jag är mitt i kvinnoveckan så det stämmer inte helt exakt men även om det visar något kilo för mycket är det alldeles för mycket för mina 155 cm... som jag faktikst tror är 154 numer men det höll jag tyst om. ;o)

Jag försökte en gång 2004 med VV men då jobbade jag så oregelbundet så det var svårt att hänga med i allt man skulle äta.



Nu lever jag ju så himla välordnat både privat och jobbmässigt och har dessutom konkurrens av kollegor som varit med där förr och gått ner mycket så nu får jag skärpa mej!! :D
Första delmålet är satt till 61 kg... det vägde jag som mest i nionde månaden med sista lilla dotter D men då var jag 24 år... och jag vägde så i början av februri också men sedan kom resa till Norge och mitt tre veckor långa femtioårsfirande och förstörde.

Efter att ha fött tre barn vägde jag 45... och nu 64,3!!
Jag skyller allt på karln... innan vi flyttade ihop vägde jag 52 och jobbade jämt eller var ute och flängde och även om jag festade så dansade jag natten lång tre kvällar så jag höll mej smal! :D

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-05-05 06:08:03

Lycka till med din nya och slanka linje. Vikten lät inte hög i mina öron men som sagt, din längd spelar onekligen in.



Kämpa på!

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-05-05 07:11:52

Jag har vägt 45-48 i hela mitt liv. Så härom året drog jag på mig tio kilo (och kanske mer, har slutat väga mig). Fast jag är ju så himla bra på ursäkter så jag skyller allt på att jag har kärringakör (är i klimakteriet) ... och fortsätter därför mumsa och tugga ;-D

Lycka till, till dig!

:-D

Postat av: E

Publicerad 2011-05-09 08:03:35

Heja heja heja! :0) Önskar jag hade disciplin jag också...

Postat av: Mia

Publicerad 2011-05-13 23:14:08

Tänk att män är upphov till så mycket elände... :-)



Lycka till med viktminskningen... jag försöker också, sakta men säkert... men det går sakta...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela