TyraTok

Livet är ett äventyr!

Snabba ryck...

Publicerad 2011-05-29 02:41:11 i Allmänt,

... och det gäller att bara hänga med!
Mannen kom till jobbet med min nya mobil,  just den lila lilla fina HTC Wildfire S jag ville ha. Vi betalade hälften var och jag är så nöjd. 
Den ligger så fint i min hand, den andra var stor och klumpig,  den här har samma funktioner och blir så bra.
Vi ringde Folksam och frågade om kraschen gick på min drulle-försäkring och det gjorde det mot självrisk á 1500 förstås.
Det påstod killen i Tele2-butiken att ingen telefonskada gjorde... hmm...  jag tycker man ska vara sanningsenlig.
Visserligen självrisk men om jag hade tagit alla dessa försäkringar genom åren hade jag betalat bra mycket mer eftersom jag aldrig haft sönder en telefon förut.

Angående flytten fick mannen som han ville... han tuffar på som ett ånglok och man får hänga med men med facit i hand var det skönt att vi fick över så mycket i fredags med hjälp av mannens son R2.
Bokhylla, säng och en massa annat flyttades över tack vare lån av Ö:s släpkärra så vi sov här i nya lägenheten fredag till lördag.
Körde resten av möbler idag med hjälp av ex-make, dotter J:s pojkvän, sonen och väninna A.
Smidigare än smidigast och vi fick låna lastbil av snäll Lasse i byhåla.

Ikväll var vi till norska vänner som kört ner från nord-Norge med husbil för att lämna sin hund för parning i Ludvika och sedan stannat på Johannisbergs camping med sin husbil.
Det är mannens barndomskompis med sambo och det är några år sedan vi sågs så det var jättekul att koppla bort kartongerna ett tag och bara umgås.

Sedan hämtade vi hem Olle och Lasse som var kvar i sitt träd igår natt. 
Tyvärr har Lasse fortsatt med sitt pinkeri... senast i förrgår när jag sorterade tvätt så satte han sej och kissade i högen med vittvätt, suck.
M i byhåla visste en tjej som vill ha en stallkatt så vi sätter vårt hopp till att han får komma dit.
Han har kissat ner varenda badrumsmatta jag haft och alla tvätthögar jag lagt ut för sortering så det funkar inte... tyvärr för han är en charmputte som närmat sej oss mer och mer.
Han har aldrig varit lika social som Olle men det har blivit bättre för varje månad.

Nu är klockan halv tre... mannen sover och jag har varit så trött men förstås passerat sömngränsen... men imorgon kör vi sopor och sådant som ska hem till andra och sådant som ska lagras i dotter J:s källare,  sedan är det i princip tomt, sköööönt!

Jag fick så fina Mors-dags-presenter från dotter J med pojkvän T idag,  ett par såååå snygga lila Puma-skor, en ros i kruka, en ring från Sala silvergruva och tre tomatplantor, gulleungar!!
Mors dag är inget jag förväntar mej att bli firad på men ungarna har alltid kommit ihåg den. :o)

Nu ska jag också ta och ge mej... men jag behövde de här timmarna i lugn och ro i natten för att hämta kraft till slutparten av flytten. :o)

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-05-30 11:03:58

Flytta är så grymt jobbigt, på många sätt och man har alltid mycket mer prylar än man anar. Fast Du kanske är van nu och har rensat bort onödigt. En nyttig reningsprocess kan det också vara förstås. Jag som envisas med att bo kvar på samma ställe har ju en källare fullproppad med onödigheter! Och nostalgi!

Postat av: Selma

Publicerad 2011-05-30 18:10:43

Så hektiskt det låter alltihop. Hoppas det fixar sig för katten.

Postat av: Tele2

Publicerad 2011-05-31 13:36:59

Hej Tyra,



Vi beklagar om du har fått informationen från oss att ingen telefonförsäkring tar telefonskador som denna. Detta är inget vi har koll på eftersom detta varierar kraftigt mellan olika försäkringsbolag och vilken slags försäkring man har. Det är roligt att läsa att din försäkring täckte detta och vi önskar dig lycka till med den nya telefonen.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela