TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jobbade undan...

Publicerad 2011-10-04 21:28:49 i Allmänt,

... och hann med det jag skulle (tror jag) innan jag vattnade blommorna och tog på mej jackan.
Stack in huvudet till tjiefen för att säga hejdå eftersom jag är ledig resten av veckan och då ville hon prata med mej om jag kunde vänta i fem minuter.
Jodå,  jag är aldrig omöjlig jag inte så jag snattrade på lite med kollegor innan jag fick slå mej ner inne hos henne.

Vi tillhör från 1/10 en ny förvaltning inom kommunen och har blivit väl mottagna så nu skulle jag få ett nytt anställningsbevis.
På det stod väldigt goda nyheter för min del och jag vart på extra gott humör utöver det jag redan var på.
Tre lediga dagar och tanken på att mina två kära kollegor har kommit tillbaks till vårt team har gjort att jag mått bra denna vecka. :o)

Nu har vi just lämnat Olle hos dotter J och han fann sej bra där,  får se vad han tycker när Ozzy och Buddha kommer in från sina kvällsäventyr!  Men han träffade ju dem i stugan i somras så det bör väl ordna sej även om det var lite rivalitet mellan honom och Buddha ett tag.
Har för säkerhets skull gett dem en nyckel hit ifall det blir olidligt så får de kolla till honom här i värsta fall.

Imorgon förmiddag ska jag packa en massa grejer till dotter D och för fem dagars vistelse uppåt norr.
Sover i Yxsjö imorgon, ska bli så spännande att se gården och valpen och min Tequila och naturligtivs D och A.
Just ja, nya katten Günther också, haha.

På torsdag far vi vidare uppåt mannens hemby för att tömma svärmors hus helt och far neråt igen på lördag och övernattar åter i Yxsjö.
Hemma igen på söndag om allt går bra.
Ska bli skönt att koppla bort jobbet för det har varit intensivt det sista halvåret... blir det säkert fortsättningsvis men läget kommer att stabilisera sej nu med lite nya kollegor och arbetsuppgifter, kul!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-10-06 09:46:55

Man kan behöva göra något annat en stund ibland. Även om det är jobb med att tömma hus är det i alla fall en omväxling.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela