TyraTok

Livet är ett äventyr!

Idag var en bättre dag...

Publicerad 2011-09-14 17:38:37 i Allmänt,

... inte en ultimat bra dag men bättre och det nöjer jag mej med.
Snart lättar arbetsbördan och kroppen kanske kan börja knyta upp sina knutar...  tids nog.

Öppnade just ett brev från Folksam där dom bad så hemskt mycket och ursäkt och hoppas att jag kan förlåta dem för de har tagit en alldeles för hög summa i försäkring för husbilen.
Klart jag förlåter...  jag är inte ond utan blir bara glad om jag får pengarna tillbaks.

I förrgår fick jag en utebtalningscheck från Bonniers bokklubb med 551 kr som jag betalat för mycket.
Hade ju en känsla av det i våras och jisses vilken tid det tog för dem att upptäcka det... men samma där... pengarna kom tillbaks och det en månad när dom väl behövs.

En undran bara... jag känner själv att jag börjar verka allmänt flummig med noll koll på ekonomi och betalningar... en skärpning på den fronten behövs. :o)

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-09-15 21:01:24

Vilka otroligt ärliga samarbetspartners du har! jag blir imponerad!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-09-16 12:26:18

O nu är det fredag och solen skiner! Vi ska nog ta sista grillningen för året denna helg sen får grillen vila sig i vinter. Blåser gör det, men det går ju att klä på sig om man vill sitta o äta ute.

Blir det mer svampplockning i helgen?

Kram

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-09-17 11:13:05

Jag har samma kænsla ibland. Under våren så betalade jag avgift till Telenor, fick påminnelse... betalade før sækerhets skull. Nær detta pågått ett par månader blev jag riktigt misstænksam... Innan jag gjorde något så fick jag brev från dem, hade tillgodo... :-)



Jag tror faktiskt att de flesta føretag ær ærliga, det vinner de på. Har vi nutidsmænniskor blivit sæmre på att hålla koll på vad som ær betalt eller ej. Ja, jag tror det. Vi har bættre ekonomi och lever ett stressigare liv æn tidigare...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela