TyraTok

Livet är ett äventyr!

Himlens portar...

Publicerad 2012-06-25 09:37:01 i Allmänt,

... har gått i baklås och står tydligen vidöppna!
Vilken enorm tur att midsommar hann passera innan port-incidenten....
 
Det är länge sedan jag vaknade till en midsommarafton med blå himmel och en temperatur som gör att man kan gå i linne och shorts.
Vi hade ingen brådska att ta oss upp till stugan, både dotter J som åkte med brorsan upp och exmake åkte på morgonen så då fick de städa lite.
Förut har vi åkt dit redan på torsdagen och så har man röjt som en tok men nu packade vi husbilen i lugn och ro.
 
En stund efter oss kom sonen och exmakens sambo som jobbat till två och så var alla samlade.
 
 
Det klipptes gräs och krattades... jag rensade mina rabatter och gubbarna monterade ihop studsmattan exet köpt till sina små kottar.
Den blev en succé... för oss alla!
 
 
Som ni ser har en del svårt med balansen... i alla fall när sonen gör bomben-liknande hopp.
 
 
Även exet knölade sej in...
 
Ja... han kom upp på fötterna till slut. ;o)
Även jag tog mej upp och studsade runt lite försiktigt... sträckte mej i ryggen förra veckan så det blev inga avancerade konster inte.
Jättekul men jisses vad trött man blir... snabbt... måste nog börja göra något åt min dvala-liknande kondis.
 
Mot kvällningen blev det dags att dra igång eldstaden för matlagning med mycket smått och gott... exmaken var det ordning på för han hade tagit med en liten flaska nubbe.
Hans sambo gjorde en god efterrätt senare på kvällen... hon grillade ananas-skivor, hällde på kokos och lönnsirap och serverade med vanilj-glass, supergott!
 
Midsommardagens väder blev inte lika strålande  men helt OK utan regn.
Vi fortsatte studsa och var in en sväng till Borlänge och handlade lite...  jag donade i landen och vi åt ännu en gång en jättemiddag.
Mannen och jag sov i husbilen och på natten vaknade jag av att det regnade så det var ganska lagom att åka hem strax efter lunch på söndagen till katterna som varit instängda hemma i två dygn.
Gissa om de varit sällskapssjuka sedan dess.
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-06-25 11:19:59

Studs på dig, modigt av dig att våga prova!
Nu strilar regnet ner här och våra gäster har åkt vidare mot nya mål, underbart är kort!
Kramen

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-06-25 12:22:52

Det där med grillad annanas ska jag testa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela