TyraTok

Livet är ett äventyr!

Igår fick jag se...

Publicerad 2012-05-12 23:28:10 i Allmänt,

... att Olles öra var sargat och han låg mest i soffan hela kvällen när vi hade kommit hem.

Han haltade när han väl rörde sej och ville inte gå ut...  åh!
Han hade säkert åkt på storstryk av någon av katterna som hängt på vår tomt innan vi flyttade hit.
Det var så sorgligt att se starka Olle vara så under isen... och lille Sigge fattade inte att han inte vill leka utan fräste när han kom för snabbt inpå.

Som tur var ville han inte gå så långt igår utan sov inne lugnt och fint och jag vaknade inatt av att han låg i min säng och kurrade högt.
Imorse var han lite piggare i alla fall och tur var det för vi åkte iväg redan före den okristligit tidiga tiden 06.00 för en dag i Bernshammar vid Hedströmmen med fiskeklubben.
Det var dam- och ungdomsgruppen som hade säsongavslutning,  mannen är ledare i ungdomsgruppen och jag är med i damgruppen så där har vi en gemensam aktivitet.
Nu är vi bara två damer men vi har kul! :o)

Jag har aldrig varit där men vart förvånad över hur vackert det var!




När vi hade installerat oss vid brasan drog mannen och jag neråt i forsen där han fick fisk sist han var där men icke sa firren... ville inte nappa.

Vi gick tillbaks till elden och fixade kaffe innan vi testade på andra ställen.



Så rogivande att sitta vid forsens brus och lyssna på grabbarnas snack och ta en macka med kaffe!

Drog iväg igen utan mannen och en annan ledare visade mej en bra plats och jag började kasta... kommer inte så långt ut än men det behövs inte i strömmande vatten.
Weeee... rätt som det var kände jag att jag hade napp och fick en öring!
Min första riktiga fisketur med flugspö!



Efter denna upplevelse var jag hungrig! :o)



Det är aldrig så gott att äta som när man är ute i naturen!!

Mannen fick ingen fisk men var nöjd över min fångst.



Väl hemma var Olle mycket bättre och var ute en sväng på tomten men han gick inte långt.
När jag gick till garaget för att hämta grejer följde han med och gick lydigt in sedan... skönt!

Imorgon skulle vi åkt till sonen i Norrköping med en cykel och lite grejer men jag känner att jag aldrig hinner ta tag i hemmet så jag föreslog att han kunde komma hem nästa helg när det ju är långledigt för de flesta och så kör vi ner honom med grejerna sen.
Han gick i alla fall med på att vi inte kommer imorgon, skulle kolla schemat om han kan åka hem... vore skoj!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2012-05-13 08:17:27

Utemat är alltid godare. Får man äta med fingrarna blir det smaskigare ändå.

Postat av: felicia - fotokobran

Publicerad 2012-05-13 22:38:03

helgen är snart slut.. vad är din helgsresumé ? :)

kram!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-05-18 08:35:49

Aha, din man flugfiskar? Vore roligt om Ni kom häröver vid tillfälle och vi finge se om det går att flugfiska i sjön. För det kan man väl ockå, inte bara i strömmande vatten?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela