TyraTok

Livet är ett äventyr!

Installerade...

Publicerad 2012-05-07 13:38:24 i Allmänt,

... i huset är vi nu och flytten har gått över förväntan bra!

Jag ska villigt erkänna att jag var skeptisk när mannen hade planerat flytt till en fredag när de flesta jobbar... hur tänkte han liksom då tänkte jag liksom då... men... allt löser sej oftast har jag lärt mej genom åren.

Min son kom hem redan på tisdagen och mannens son tog med en kompis som hade lånat en stor släpkärra på sitt jobb.
Sedan kom vår vän E med sin hästtransport och dom bubbade,  bar, lastade och körde mellan staden och byhåla medan jag stannade i lägenheten hela tiden med sura katter och försäkte organisera så allt skulle flyta lätt.
En tur till pizzerian så alla fick äta sej mätta blev innan sista lassen gick,  till och me källaren tömdes!

På fredagkväll satt vi då här,  mannen, min son och jag.
Bokhyllan på plats så TV:n kunde kopplas in till hockeyn och soffan på plats och vi pustade ut med ett glas rött.
Hittade inte några vinglas i röran förutom julglas men det gick det också.



Jag stökade runt och plockade lite här och där men var lite för trött så efter ett gas vin och hockeyn så plockade mannen ihop sängen i det lilla sovrummet och vi somnade ovaggade kan jag säga.

Hade tänkt åka in och hämta katterna som suttit uppflugna på en hylla på balkongen hela dagen men gjorde bedömningen att de nog mådde bättre där då de hade mat och låda än att jag skulle stressa dem ännu mer med burar och transport till främmande ort.



Dagen därpå fick jag först in Olle i buren men han rymde ut illa kvick när jag inte stängt dörren ordentligt och intog åter sin plats på hyllan, suck.
Sigge var enkel att lura in så sonen tog med sej honom och ett billass med grejer medan jag städade ur skåp och badrum och försökte vänta ut Olle.
Och jag vann,  rätt som det var lockade mat och godis som stod i buren och han var inne!
Sonen kom åter och vi proppade återigen bilen full med katt och grejer, hämtade upp en skrivbordsstol som sonens kompis inte hade plats för längre och så fick också Olle flytta! :o)

Redan första kvällen var dom nyfikna till tusen på miljön utanför och smet rätt snabbt ut genom altandörren.
Olle har ju varit ute förr men inte den lille killen...



Olle drog iväg lite men Sigge var nära hela kvällen.

Väninna A kom ut med lite pelargonsticklingar och hjälpte till att packa upp lite på lördagen,  jättekul!
På lördagkvällen poppade vi så upp champagnen, mannen, sonen och jag och skålade in det nya boendet!

På söndagen kom exmake med smådöttrarna ut och fikade och efter det besöket åkte vi in till staden och köpte gräsklippare och en massa annat jox vi kommer att behöva.

Inatt åkte mannen på fisketur över dagen och jag skulle köra sonen till tåget hem men vi hittade inte min husnyckel!!
Det visade sej att mannen råkade ha den i fickan för han hade hämtat en termos ur min bil innan han åkte och såg inte att husnyckeln satt där.
Följdaktligen fick jag köra sonen till stationen, ringa jobbet och meddela att jag tar en semesterdag och så åka hem och skura kök och packa upp. :o)
Inte lämnar jag ett hus olåst hela dagen även om det kan tyckas vara tyst och lugnt här.  Inbrottstjuvarna har ju en strategi att gå i mitt på dagarna när folk är på jobbet och det vill jag inte veta av!

Städfirman som har haft hand om städningen här i huset har inte gjort något kanonjobb direkt... har nog aldrig sett en så usel flyttstädning så jag har skurat alla köksskåp och lådor m m innan jag stoppar in grejer så det tar lite tid men då känner jag mej  nöjd i alla fall!



Den här röran är snart ett minne blott!
Gardiner ska upp och mattor köpas men var sak får ha sin tid.
Ikväll måste jag tömma och städa balkong och kylskåp i gamla lägenheten,  vill få det ur världen så man kan koncentrera sej på det här helt och fullt!


Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2012-05-07 14:28:57

Har båda katterna kommit hem nu????



Måste få veta vad företaget hette som städade för jag hittade en billig annons på Blocket om flyttstädning och det företaget var just från Din nygamla byhåla!!!!



Hörs!!!!!!

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-05-07 15:35:53

Sitter och ler....och minns alla mina femtielva flyttar!

Känns det bra i själen, som att ni kommer att stortrivas? Det hoppas jag sannerligen, o nu när katterna är installerade har ni ju fått den viktigaste mysfaktorn med!

Kramen

Postat av: Znogge

Publicerad 2012-05-08 19:52:51

Lycka till med ert nya boende i byhålan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela