TyraTok

Livet är ett äventyr!

Björn Afzelius...

Publicerad 2012-10-09 21:51:00 i Allmänt,

... Tusen bitar spelades på radion imorse när jag åkte med mannen in till staden.
Han skulle till doktorn och jag till jobbet.
Varje gång jag hör den låten blir jag lite nere för vi ville spela den på syrrans begravning men fick inte...  det skulle bara vara psalmer.
Men jag vet ju att syrran älskade den...
 
Imorse kändes det extra tungt för jag blev så less på mej själv att jag missat hennes årsdagen av hennes död.
Det har aldrig hänt under de nio åren hon varit borta...
 
Väl på jobbet basunerade jag ut att jag skulle till tandläkaren 11.30 och kollade igenom mailen och posten.
Blev lite fundersam på datum och började kolla almanackan... jepp... fel dag!
Det är imorgon jag ska till tandis och alltså är det idag den nionde oktober, inte tionde!!
 
Så då har jag inte missat årsdagen utan bara varit vilse i pannkakan!
 
 
Saknar dej så min storesyster men jag vet att du är med mej. <3

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-10 18:34:46

Din kära syster dog alltså på min bröllopsdag...jaja, så är livet, och du hann ta igen det du trodde du glömt. Läste på Fejjan att du kom undan billigt från tandis, fast billigt billigt kommer man ju aldrig undan utan det var väl så att du räknat med mer! Jag fick en gång en kostnadskalkyl på det som skulle åtgärdas som sedan skiljde sig med flera tusen, Hasse blev galen! Han är ju säljare o menade på att det är att likställa vid en offert och att man inte kan lägga till hur man tycker, haha
Efter det är jag lagom poppis hos tandisen, men hon är den enda som får ge lugnande så jag fortsätter härda ut hos henne
Kram

Postat av: Annsingen

Publicerad 2012-10-13 06:44:23

Nämen vad ledsen jag blir då ni inte fick spela vilken musik ni ville?!?!
Min Far gick ju bort nu i augusti och vi hade bland annat Björn Afzelius låt sång till Friheten....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela