TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det nyper rejält...

Publicerad 2013-01-23 08:57:00 i Allmänt,

... i kinderna när man går till tåget på morgonen, imorse var det -19 grader men tack och lov vindstilla.
 
Tåget var bara 7 minuter sent så jag hann inte frysa ihjäl utan kom till jobbet i tid. :)
Häromkvällen när jag skulle hem gick det inget tåg utan vi fick åka buss runt halva Västmanland, befarade att det skulle ta en timme men jag var hemma på 40 minuter.
Än så länge går alltså vinterpendlandet helt OK.
 
Minns att just pendlandet var en orsak till att jag ville flytta tillbaks till sta´n för 3 år sedan... det och den bedrövliga lägenheten vi hyrde. 
Ändå hamnade jag i byhålan igen men det beror till största delen på att jag ville ha ett gammalt hus i ett lugnt område och skulle jag ha det i Västerås hade jag fått hosta upp några miljoner jag inte har.
Nu trivs jag utmärkt, katter och hund kan vara ute och det är lugnt i byn.
Dessutom var det nästan dagsljus när jag klev av tåget imorse!!
När jag gick genom parken släcktes gatubelysningen så snart är det VÅR!
 
 
Köpte ett så fint litet hus i Blomsterboden för en hundring som jag hängde ut i helgen.
Jag var även på en pysselträff i lördags här i byhålan med trefligt folk och lyckades få ihop både ett halsband och örhängen mellan att babblande.
 
    
 
Halsbandet ville systerdottern köpa,  bra försäljningsställe det där Fejan! ;)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-01-23 10:13:29

Hej, jag är så nöjd över att kunna vänta med utegången tills det blivit lite varmare fram på förmiddagen., Hasse tar första kissrundan med jycken. Mitt på dagen är det kanonväder nu, o det ska visst fortsätta några dagar. Hoppas att tågen går som dom ska!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela