TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vårfest...

Publicerad 2013-05-17 11:27:54 i Allmänt,

... har vi varje år på jobbet och vi turas om att ordna den.
 
Förra året var jag med i planeringsgruppen för att jag och två andra var sist anställda och i år hamnade jag i gruppen igen för jag hade lovat kollegorna som var nyfikna på huset en fest,  och planeringsgruppen behövde ett ställe att ha vårfesten på.
 
Vi har klurat några veckor och i förrgår handlade kollega U och jag allt som skulle fixas till grillbuffén.
U hade dessutom köpt mycket gott vin under sin semester i Frankrike. :)
På förmiddagen packade kollega A och jag McDonaldskassar med färdkost till damerna, A hade fixat muggar, mugghållare, påsar och ballonger och vi fyllde muggarna med rosévin och packade ner med snacks och sugrör.
 
Festkommittén åkte med 14.15-tåget hem till mej och de andra skulle ta 16.15-tåget med sina attiraljer.
 
 
Med i påsarna fanns kuvert med pusselbitar som bildade en karta med vägen från stationen hem till mej.
 
 
Vi hade verkligen tur med vädret och hade dukat för tolv personer på altanen!
 
 
Alla hade med egen grillmat men de fick göra potatissallad, pastasallad, grönsaksspett och tävla lite mellan varven med bland annat bowling på Wii-spelet.
 
 
Under varje tallrik hade kollega U tejpat ett uppdrag och vi fick mycket sång, skratt och kramar!
Grannarna funderade nog vad vi pysslade med. :)
 
Vid 21.30-tiden flyttade vi oss inåt för kaffe, efterrätt och prisutdelning i form av meloner, ananas, avocados och auberginer, uppskattade priser.
Vid 23-tiden hade det sista gänget blivit upphämtade av sin chaffis och huset var tomt.
Tror jag somnade innan huvudet landade på kudden och lite skallenbank hade jag allt i morse.
Det gäspas lite här och där i rummen men alla är på plats idag i alla fall. :)
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-17 16:33:39

Det låter som en mycket rolig fest, bra med litet huvudpyssel för gästerna. Det brukar uppskattas.

De där grillspetten ser läckra ut, majs, champinjoner, paprika... vad finns mer på spetten?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela