TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vart tog våren vägen..?

Publicerad 2016-04-29 13:28:48 i Allmänt,

 
 
Har man nånsin upplevt en så jädrans kall vår!!
 
Här får man ett växthus och gläds så mycket åt det, men man kan inte sätta ut nåt i det utan att riskera att de små plantorna fryser ihjäl!
 
Nu får det banne mej vända!
Mannen har bytt kamrem och fläktrem på husbilen för att vi ska åka med ett stort gäng ut i skogen och fiska under helgen, då vill man ju ha lite värme! 
Ja, helst mycket sol också!
 
I tisdags hade vi en avskedsfest för min före detta chef E.
Det var hon som tog mej under sina vingars skugga till Stadshuset och har varit den bästa chefen jag någonsin haft från juni 2008 till 31/12-15 när vi skildes från gymnasieantagningen.
 
Vi lagade mat i storkök tillsammans, åt och sjöng omskrivna sånger för henne och hade det så skoj!
Jag och en nu pensionerad kollega gjorde förrförra julen ett litet uppträdande som tomten och renen på julfesten.
 
 
 Och så fick vi för oss att göra en comeback i sommarversion för rara chiefen.
 
Vi sjöng nog hellre än bra! :)
Känns himla skönt att jag hann vara med och fira av henne innan jag slutar.
  Om någon timme är det sista avfirandet nere på avdelningen för henne, kommer bli nostalgiskt men värst för de som fortfarande jobbar med henne förstås.
 
Kommer inte att få njuta av denna vackra syn  i Vasaparken, Västerås när jag kommer från tåg eller buss på morgnarna i höst men det finns väl säkert något fint att ta kort på i Hallstahammar också. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2016-05-03 18:42:27

Hej! Ja, allt har en ände och korven den har två! Men spännande blir det med något nytt, och jag tror det är nyttigt att ibland lyfta på rumpan och utmana sig själv med en ny arbetsplats, nya kamrater och nya rutiner. Det är utvecklande och klokare än förr i tiden när de flesta satt kvar på samma jobb från vaggan till graven typ...
Gissa om jag blev nostalgisk av dina foton från Långtjärnarna. Jag trivdes så oerhört bra där i omgivningarna, synd bara att det blev så ensligt för mig...
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela