TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fågelkvitter, sol och söndag...

Publicerad 2016-02-07 13:35:15 i Allmänt,

... kan det bli bättre!!
 
 
Jag klagade igår inför mannen att varför är det gråväder på helgen men sol när man sitter instängd på jobbet...
 

Någon däruppe måste hört gnället!
 
Förra lördagen åkte exet och jag upp och tittade till stugorna och det mest spännande där var att det gått en varg rakt över vår tomt.  Verkar vara en ungvarg och det kommer väl från Ludvika-reviret, vi har hört dem yla ibland.
 
 
Spåret bredvid är den del av min fot.
Sedan hittade vi spår som ta mej tusan såg ut som björn men vi har inte lyckats säkra det, och fick ingen bra bild på det.
 
Förra söndagen firades äldsta dotter J som fyllde 32, konstigt nog! ;)
Till mannens födelsedag 21 februari sägs det att bastubygget som pågår i källaren ska vara klart, och det vore ju inte helt fel.
Golvet målat än så länge och reglar inköpta.
 
 
Vi har god hjälp av snälla kompisen R som också var här förra söndagen när vi hade stopp i avloppet och det flöt äckel i tvättstugan.  Jag har varnat mannen  här i huset att det är stopp någonstans men men... nästa gång kanske han lyssnar på mej.
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2016-02-07 16:00:33

Men menar du att ni inte haft bastu i stugan tidigare? Hur har du överlevt ? Jag vet inte när jag senast badade bastu, mer än att det var alltför länge sen. Hoppas nu att inga fler översvämningar inträffar
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela