TyraTok

Livet är ett äventyr!

Arbetsdag!

Publicerad 2007-12-26 22:05:50 i Allmänt,

Så svårt det var att masa sej ur sängen imorse... mina två hela lediga dagar var till ända, så tragiskt!

Kan inte påstå att jag känner mej utvilad, men å andra sidan har båda dagarna innehållit mycket folk och mycket mat och för all del, en hel del dryck.
Igår hade vi min f d släkt här. Exet med nya lilla familjen och min ex-svärfar, som var här för första gången.
Så det gamla vanliga gänget med kottar och bror. Nu var även dotter J:s kille med så det var rätt trångt, tretton kring bordet, men trevligt. 
Mannen hade gjort så god älggryta, köttet var underbart mört och kantarellsåsen perfekt!
Småkidsen var båda två på exellent humör så det var en lyckad kväll, igen!

Gissa om det kändes tomt när alla hade åkt, kvar i hobbyrummet stod bäddsoffan utbäddad och runt om i huset hittade jag kvarglömda grejer, men så tyst det blev. Hundarna låg utpumpade och snarkade och vi var lika utpumpade. Det är kul med mycket folk omkring sej men man blir aningens trött av det också.

Kom en kvart försent till jobbet imorse, kände liksom ingen brådska för arbetslusten fanns inte.
Men som vanligt, när man väl kom dit så funkar det ju. Vi städade av det lilla som fanns att städa och sen var det mest spindelharpan och ätande. Tog en kvart mindre lunch för att kompensera men det spelade ju ingen roll för vi var nästan mer personal än gäster.
Kära Västerås stad, låt badet vara stängt på annandag jul hädanefter!

Jag blev i alla fall väldans rörd för E, som har cafét hos oss kom med en julklapp till mej! Jättefina ljuslyktor i guldskimmer och sammetsmönster... hon är för rar!
Dom står nu och glimrar så fint på vardagsrumsbordet.
Annars gick dagen rätt fort, så det var lättförtjänta pengar med storhelgs-OB, och vi slutade redan 15.15 så man var hemma i skaplig tid för en middagslur i soffan efter middagen.
Satt i bilen och längtade efter pasta och precis då ringer mannen och undrar om han ska koka pasta till resterna av köttbulllar och prinskorvar! :)

Summan av kardemumman är, vare sej jag är utvilad eller inte, att julen har varit så lyckad!
Jag tror att kidsen är nöjda med klapparna, jag är det definitiv. Exets två minsta verkade glada fast det bara var ett paket var, O var jätteglad över sin grillpanna, brorsan var förvånad för vi hade lyckats hitta rätt grejer åt honom... allt var nice rätt igenom och jag fick pussas med en tomte under misteln! 
                                                                                                         
                                                                                                                
                                                                                                                image45 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela