TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nervarvning

Publicerad 2007-12-08 19:22:39 i Allmänt,

Så känns det nu... var tvungen att varva ner innan jag gick in  här annars hade hela bloggen bestått av svordomar och förbannelser. Som en äkta pratbubbla i Kalle Anka när Svarte Petter gormar.

En ledig torsdag som var jättebra följdes av två helvetesdagar på jobbet förstås!

Fredagen... ja, för det första var jag såå trött och så skulle jag behöva ta babysimmet, tredje gången denna vecka och det ville jag INTE! 
Men man vill ju inte sätta de stackars oskyldiga barnen och deras föräldrar på pottan, (jo, barnen kanske =D) så jag insåg att två timmar i bassängen fick det väl bli.
Då kom nästa strul, ingen kunde hoppa in för mej i receptionen så vi fick börja ringa alla och säga att det var inställt. Dom vi inte fick tag i blev inte så himla arga eftersom dom i alla fall fick gå in och bada gratis, utom en man som sa att vi inte ringt. Jodå, sa jag, både från dolt nummer och mobil, vissa svarar ju inte på dolt nummer märkte vi.
Jaha, ja men mobilnummer svarar jag inte på när det ringer, säger karl´n på fullaste allvar. Nähä... nä, då är det svårt att ta emot sådana här besked, svarade jag och försökte förtvivlat hålla tillbaks sarkasmen.
Vad ska man säga?!

Sedan fick vi ringa återbud till damer som skulle haft behandling p g av sjuka terapeuter, telefonen ringde oavbrutet och folkströmmen ville aldrig sina. Tur man fick gå hem 19 i alla fall.

Dagen som idag vart inte så mycket bättre. N hade i och för sej städat det mesta när jag kom, kändes inte schysst men hon började en timme tidgare men sen blev det mest strul hela dagen och massor med presentkortsskrivning.
Som grädden på moset fick jag tjafsa med en kille som smet in och hoppade över våra grindar efter stängning... varför kan man inte bara respektera husets stängningstider??
Finns det ingen som har ett jobb att erbjuda utan så mycket kundkontakt??? Eller åtminstonde med trevliga, glada, motiverade kunder. Vi har sådana med och det är tur för annars skulle man inte orka med dagen.

Varvade ner hos dotter D med lite kaffe, jag skulle ju leverera en ljusstake till henne, bättre sent än aldrig.

Bilturen i mörkret hem är även det en oas, ibland sätter jag inte ens på musik för att få njuta av total tystnad.
Idag regnade det ju inte heller så man behövde inte överkoncentrera sej för att se vägen.
Handlade lite och hem och lagade god mat. Vi öppnade en flaska rött som vi fått av direktör S, det förpliktar att drickas och njutas till något gott. I hans vinkällare finns nog inga La Chasse för 65 kr!

Tänker ta två glas och sen värma på min glögg som jag fick igår. Tog bara en mugg eftersom jag skulle iväg rätt tidigt imorse, men imorgon ska jag soooova, så jag kan ha lite huvudvärk av blandningarna, det kan det banne mej vara värt!
Ledig två dagar och jag har mycket att hinna med. Städning av kök, julkort, dammning av vardagsrum, hänga tavlorna rätt äntligen... ja, listan kan göras hur lång som helst.
Babysimsdiplomen får jag inte glömma, avslutning på tisdag och så uppehåll till vecka 2, rätt skönt att slippa plumsa i vattnet på några veckor.
Nu ska byta ruta, om det finns något vettigt att se på dumburken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela