TyraTok

Livet är ett äventyr!

Relalalaxad!

Publicerad 2007-12-10 11:11:15 i Allmänt,

Jodå, nu är jag lugn och fin!

Somnade faktiskt rätt tidigt i lördagskväll, för att vara jag.  Det fanns ingen anledning att försöka sitta uppe och intala mej att man inte lägger sej tidigt bara för att det är helg. Jag gör sådana dumheter alltför ofta...

Jag kände mej så utvilad på söndagmorgon när jag klev upp vid 9.30-draget. Hade inte ens en tillstymmelse till huvudvärk trots min blandning av röda viner kvällen innan.
In facto var jag så utvilad att köksfönstret blev gjort i ett huj, efter min sedvanliga internätrunda med kaffekoppen. Gardinerna... mmhm... inte kul med en taskig köksfläkt.
Nu är fönstret rent och fint med rena gardiner och nya små lampor i min lila ljusboll. Skönt att få plocka undan en massa skräp som ligger och dräller.
För att inte tala om att få slänga! Det har blivit min nya melodi - släng skiten!

Efter en 40 minuters prommis med Teq donade jag vidare här, prismärkte hela smycketavlan och mannen kom hem från skogen med duracellkaninen Smilla.
Vi fixade mat, currystekt kycklingfilé, mmmm,  och så ville jag gå på vår lilla lokala skyltsöndag, men jag hörde ju direkt att det inte var någon hit.
Det lyste så fint med marschaller ända från vår grind de tvåhundra metrarna in till lilla centrum. Eller... ja, det var väl från djuraffären marschallerna gick egentligen.
Pratade med dotter D, som skulle masa sej hit ut, fick åka in och hämta henne, annars hade vi inte hunnit handla allt roligt vi hittade. När vi kom hade ungskrällena vält marschallerna... trist. Varför har man sån förstörelselusta?
På PRO:s loppis fanns lite smått och gott och i godisståndet fanns ännu mera smått och gott!
Så handlade vi så D kunde baka lussebullar, det var lääänge sen jag gjorde det.

Som jag tidigare nämnt blir man kreativ i D:s sällskap så jag satte mej och gjorde iordning mina julkort äntligen.
Käkade lussebullar och drack julmust, kollade på gamla kort, hittade några tomtar som jag nog ska scanna in. Kan ju köra en tomtekavalkad här fram till jul. Dottern tyckte inte det var en bra idé men jag vill visa dem. Det är ju sällsynt att det kommer olika tomtar varje jul!

Nu sitter man här igen och funderar vad man ska ta tag i först, fast det blir väl att hänga tvätt och skriva diplomen.
Ska försöka jaga upp D som sover i soffan,  hon var uppe länge inatt hörde jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela