TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stilla morgon

Publicerad 2007-12-06 08:07:06 i Allmänt,

Härreminje... här sitter man kvartiåtta en ledig dag!
Till och med sonen är vaken i staden, och hojtar godmorgon via MSN... ur led är tiden. Fast han ska till skolan tydligen...  jag tror inte det är många dagar han börjar så här tidigt.

Hade tänkt sova lite längre men kände mej utsövd (?!) när mannen kom in för att säga goodbye, han skulle köra en kompis tll lasarettet för ögonoperation. Så efter lite eftertanke och ett tappert  försök att somna om kravlade jag mej ur min sköna säng och intog plats framför datorn istället.
Vi har sagt upp VLT, detta är den första tidningsfria veckan... lite jobbigt läge idag för nu fanns ingen tidning här. De övriga morgnarna har vi lånat upp hyresvärdens tidning men inte idag tydligen, eller så har den varit här och återvänt ner dit. Jag orkar in alla fall inte klä på mej och gå ner och hämta den i verksta´n så det får bli nätet istället, så läser jag den imorgon på jobbet. 
Lite ájour måste man ju hålla sej fast det är mest elände att läsa om... lyssnar just på TV4 om ny massaker... tragiskt.
Jag tycker hur som haver att lokaltidningen är för dyr för det lilla intressanta som står i den. Kniper det kan vi dessutom låna grannens... dom verkar inte gå upp förrän sen eftermiddag så det skulle dom nog inte märka. ;o)

Fundrar på om jag skulle putsa det andra fönstret nu så är det bara att slänga upp gardinerna när jag kommer hem... hmmm.  Tar en mugg kaffe till så får vi se... vill ju läsa lite också. Har börjat läsa Kärleksbarnet av Hillevi Wahl, väldigt bra. Så är det ju raggsockan också... cheezuz, nu blev det svårt...

Hoppas dessutom att jag hittar snygga prislappar på Tiímari så jag slipper klippa och kladda med egna till min nya smycketavla, den ska helst ner i djuraffären före helgen... det är mycket nu!

Kommentarer

Postat av: Barndomsvännen

Publicerad 2007-12-06 19:40:49

Hallå TT !!! Janne här !!
Du vet väl att VLT finns på nätet oxå. Dags för laptop
??
Kramar

Postat av: TT

Publicerad 2007-12-06 23:38:19

Näääe... e de nytt?? :o)
Jodå, har laptop och kollar in läget där men gillar när pappret prasslar.
Länge sen man såg dej! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela