TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ändrad plan!

Publicerad 2007-11-04 23:59:27 i Allmänt,

Måndag imorgon, eller faktiskt om ca 23 minuter.

Jag har ju för vana att lägga mitt schema så att jag är ledig när alla andra går till jobbet på måndagmorgon. Då kan jag ligga kvar i sängen och dra mej... ta det lugnt, tvätta en maskin, promenera, hälsa på folk (om det finns någon annan som gillar lediga måndagar), ja i princip bara göra det som faller mej in, vilket passar mej utmärkt. Skulle kunna leva hela livet så faktiskt, bara det kom in pengar i en jämn ström. Vilken utopi!!

Tänkte i bilen hem efter en arbetsdag med äldsta dottern, som även sov över mellan lördag och söndag eftersom vi ändå började samtidigt och ville mysa ihop lite...  tänkte i bilen hem på den tråkiga raka vägen på vad jag skulle hitta på under den lediga dagen.
Men jag behövde inte tänka länge. Hade glömt mobilen hemma i morse, och konstigt nog är det jalltid just när man inte har den med som  den legat och ringt och mottagit meddelanden!
N har sjukt barn, kan jag jobba 7.30 till 15 plus ta hennes babysim?  Behövde inte fundera länge... toppentid - ingen kväll, jag har tjatat och gnatat om extratider och så första dyket denna vecka i babysimmet. Varför tveka?!

Nå... jag har i alla fall ledig måndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela