TyraTok

Livet är ett äventyr!

Finns det glögg?

Publicerad 2007-11-08 21:45:31 i Allmänt,

Hemkommen, nyduschad och inlindad i min lila favvo-morgonrock, som min dear köpte en gång till mej i julklapp och som jag ALDRIG kommer att slänga, sitter jag tänker på händelsen i Finland.
Såg en kartbild, det är bara några mil från samhället där min lillebror bor med sin familj. Två av hans fyra barn är tonårstjejer...     Bara att tacka Gud att det inte var i deras skola som det kunde gå så fruktansvärt fel! Jag har ännu inte kontaktat dem, måste maila ikväll och höra hur nära det var, hur dom känner och mår.

För övrigt skulle jag nästan... märk väl nästan, kunna cykla in till sta´n så glöggsugen är jag!
Nu har jag ju aldrig vågat mej på ett sådant äventyr ens under en ljus sommardag... men attan vad gott det skulle vara med en stor kopp varm glögg. Starkvinsglögg!
Får besöka institutet för alkohol i morgon och checka om dom börjat sälja den ljuvliga drycken och knapra på mina surt förvärvade pengar. Vart inte alls mycket kvar efter räkningar och sån´t.

Insåg idag att man måste beställa något blomster till begravningen av f d svärmor också och det måste jag ju proritera.  Exet kom upp en sväng på jobbet ikväll så jag äntligen kunde fråga lite mer... hon hade haft farfar och dotter omkring sej när hon somnade in, kändes skönt att veta.  Begravning på torsdag... första begravningen efter syrrans död i oktober 2003... och den upplevelsen hade jag velat slippa.  Saknar henne så... 
       
                                                                                                  image8

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2007-11-09 22:37:30

Hola tittilajnen!
Har börjat skriva i min blogg igen :) www.petera.blogg.se såru vet :) Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela