TyraTok

Livet är ett äventyr!

Proppmätt!

Publicerad 2007-11-08 13:42:31 i Allmänt,

Pust!
Hade för mycket biff och brysselkål i matlådan... varför åt jag upp alla tre biffarna. Hur ska jag nu hålla mej vaken fram till 19.00 när arbetsdagen äntligen tar slut?

Nu har jag fått min vita värld! Nu ska jag bara lära mej att anpassa farten efter halkan. Älskar att köra bil, och det är väl inte alltid det går i rätt hastighet. Men det är ju bra tryck i min gamla trogna turbodiesel-Audi... kan jag väl skylla på...
Kanske inte den miljö-vänligaste bilen men vem har råd att köpa något nytt och flådigt miljöanpassat åk på en 80%-ig tjänst inom kommunal sektor?

Snart dags att masa sej ner till receptionen igen, där telefonen ringer oavbrutet, suck, och man ska vara nice och serviceminded vilken skit man än får själv.  Eller... det var ju inte riktigt rätt. Något man inte behöver tolerera är personliga påhopp och det är ju skönt att man har en chef bakom ryggen då som står på ens sida. Det har man ju varit med om, att ens chef inte finns där när man behöver.

Efter jobbet ska jag och dotter J åka hem till dotter D, som har åkt ner till sin kille i Lund, men glömt att posta viktiga papper och ta ut komposten. Hon kan banne mej inte brås på mej! :o/




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela