TyraTok

Livet är ett äventyr!

Snön faller...

Publicerad 2007-11-24 22:54:07 i Allmänt,

... och jag med den... nästan efter dagens mödor på jobbet! 
Många gymkort bidde det, dock inte lika många gratisbadare, trodde det skulle vara större rusch! Men det är ju lönehelg före jul... dom handlar väl på den shoppingfria dagen!

Nä... det är väl inte så illa att jag faller men jag sitter i alla fall. Jag tycker, med en dåres envishet,  att det är så rogivande att se snön falla, sitta här med min vanliga glöggmugg (börjar det kännas som) och bara koppla av. Börjar fasen bli gammal! Å när fan blir gammal blir han religiös sägs det ju...  kanske måste man gå med i kyrkan så kidsen slipper böka när man ska i jorden... verkar krångligt att inte vara medlem då. Fast jag tycker att man kan tro på sitt sätt... det får bli en senare fråga.

Vi hann i alla fall precis hem innan det började dala flingor efter en supergod tacos-middag hos exet.
Mina tre kottar var där, sonen med flickvän, första presentationen (!) och så deras två småsystrar naturligtvis på 1 och 4,5 som var i superfin form.
Jag bestämde mej för att köra även om karl´n tyckte att jag kunde dricka vin till maten, men  jag hade nog dunkat pannan i bordet efter första glaset. Hade inte riktigt hunnit koppla bort stressen då, men väl när vi kom hem åkte glöggen fram. Det fanns bara två muggar kvar och det var väl tur för jag står standby för babysim imorgon fick jag just mess om! 

Har tittat på Sing-a-long, det har blivit en tradition för mej nu när min Claes är med där! :o)
Ikväll var det bra låtar, blev lite nostalgisk över två av syrrans favoriter, och sen Freddie Mercury.  Nu är det ju även ett helt program om Freddie som jag hör i bakgrunden. Minns när han dog... halva personalstyrkan gick som i dvala där jag jobbade då, sorgen var påfallande. Som tur är så lever ju musiken vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela