TyraTok

Livet är ett äventyr!

Åh vilken natt...

Publicerad 2008-04-22 12:06:35 i Allmänt,

... vilken helvetes natt...

Katten och förkylningen har i en salig blandning  hållt mej vaken inatt.
Monster skulle in... å sen skulle han ut... sen kom han in och somnade efter mycket bökande... vaknade av kattslagsmål utanför och skulle naturligtvis ut igen, den slagskämpen.
Tror han är kung i kvarteret trots att grannens två röda är dubbelt så stora som honom.

Kvart i fyra gav jag upp!
Det var sista gången han försvann ut och min näsa var öppen som en vattenkran och halsen sved så jag gick upp och fixade kaffe och hämtade in tidningen.
Insåg när jag åkte iväg att dieseln inte skulle räcka så jag svängde in på macken för att tanka.
Medan jag står där och trycker in koden till kortet ser jag nåt röra sej i ögonvrån... det är min bil som sakta rullar iväg!
Cheezuz, fick remma iväg och hoppa in och dra i handbromsen... snacka om tilt i bollen.
Tur klockan bara var fem så inte personalen såg det!! 
Och tur att det inte var en backe, bara lite lätt lutning mot en gräsplätt...  som mannen tjatar om handbromsen men jag använder den bara vid parkering i backe.
Ja, man lär sej av sina misstag sägs det.

Väl på jobbet var det alvedondags igen och öppning. Väntade ivrigt på att klockan skulle bli närmare sju så jag kunde ringa någon och få vikarie till mitt babysim.
Snälla S, som alltid ställer upp tog det och när L kom halv elva packade jag ihop och åkte hem.
Bildoktorn blev mäkta förvånad när jag kom, han skulle visst rasta våra hundar för mannen hade åkt till Arlanda igen för att hämta en kompis.
Men det slapp han, nu kan jag göra det själv i solen innan jag lägger mej en stund.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-23 06:18:03

Godmorgon!
Tackar så mycket.
Jag berättar allt i helgen.
Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela