TyraTok

Livet är ett äventyr!

Äntligen fredag!

Publicerad 2008-04-18 06:50:46 i Allmänt,

Gårdagens morgon blev god!
Inget oförutsett hände och inga kunder var otrevliga, arbetsdagen var i det stora hela OK.
Jag gick upp på gymmet direkt efter den tog slut och tränade i 40 minuter och det gick också bra.
Otroligt vad nyttig man känner sej när man kliver ut därifrån!

Sen stannade jag kvar och käkade min lilla matlåda med N och läste lokalblaskan.
Satte i halsen när jag läste dödsrunorna.
En av sonens gamla klasskompisar hade somnat in, och hans mamma hade skrivit så vackert om honom.
Usch, 25 år och så mycket han ville göra.... så tragiskt.
Man ska vara glad för det man har, ta vara på det, helt klart.

När jag kom hem tog sonen bilen och åkte in till staden, han skulle kolla om körkortet hade kommit med posten. 
På köksbordet låg ett tjockt kuvert till mej, jag trodde det var pärlor jag köpt på Tradera men se det var det inte.
Min systerdotter hade skickat ett försenat grattispaket med hasselnötskaffe, två teckningar från småtjejerna och så ett nytaget foto på varje.
Det är tre så otroligt söta kottar, pappan har brasilianskt påbrå så ni kan tänka er.
Det är så synd att syrran inte fick leva och uppleva sina barnbarn, den sista lilla föddes efter hennes död.
Tråkigt dessutom att dom inte bor närmare för dom har varken mormor eller farmor.
Måste nog packa in dotter J i bilen och åka och hälsa på någon ledig dag.
Vill åka till syrrans grav också, hon ligger i Vallentuna så det är också en bit att åka.

När jag gått igenom posten bryggde kaffe, tog min bok och gick ut och satte mej i solen på trappan.
Solen var verkligen varm, jag fick ta av mej tröjan och satt  i linne!!  
Mmmm... kanske man snart får lite färg på sin blekfeta lekamen, och kanske kan jag till och med få den lite mindre fet när den väl blivit brun.
Känner att träningen och kosten ger resultat men jag har ju lite dåligt tålamod, vill gå ner 7 kg NU!
Idag får det bli en långpromenad, ser att solen börjar sända ut sina strålar.

Jag var solo hemma igårkväll, ovanligt, speciellt nu när sonen bott hos oss ett tag.
Mannen var på Mecas tillställning på rätt dag denna gång och sonen skulle ut och grilla med kompisar.
Det är svårt att koppla av helt i vår lägenhet för det händer saker hela tiden... inte för att jag är rädd men jag är en person som vill ha förklaring till allt, inte bara höra att nåt ramlar ner i köket när jag är i vardagsrummet eller att nån går i trappan.
Men så är det väl att bo i ett gammalt hus kanske.

Nu sitter jag här på jobbet, tredje morgonen denna vecka, skönt med så lite kvällsjobb! 
Finns inte mycket att göra mellan sex och åtta så här års så det är tur vi har internätet.
Jag ska texta en 70x100-skylt, det är det enda som står på agendan, och det gör jag när L kommer för annars blir man avbruten hela tiden och då blir det inget snyggt.
Är ju dessutom ledig imorgon, vädret ska bli toppen, wohooo!!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-04-18 08:48:47

Visst är de vackra indiansmyckena. Zuni indianerna är kända för sitt hantverk liksom Navajo. Det fanns så mycket jag velat köpa, men man är ju ingen miljonär......suck. Du får tala om när du jobbar på Lögis nästa gång så kan jag ta med och visa dig.

Postat av: TT

Publicerad 2008-04-18 10:12:49

Jag är där på söndag, i cafet men du kanske har ledig helg?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela