TyraTok

Livet är ett äventyr!

Besiktning

Publicerad 2008-04-02 13:25:54 i Allmänt,

I dag var det dags för besiktning av min 16 år gamla dieselpärla!
Lika nervöst som att gå till tandläkaren...
Mannen slet och donade med bromsarna igår och tur var väl det.

Hör och häpna, den blågröna Audin gick igenom prickfritt!!
Sambon besiktar ju bilar varje vecka åt vår hyresvärd, det är fasta tider som tillhör bilvekstaden, så han är ju välkänd där inne, och killen som utförde den här kollen tränar på mitt jobb så han vågade väl inte annat än godkänna, annars kanske jag spärrar hans kort, hahaha.
Närå, bilen är välskött och då kan jag ju säga direkt att det är inte jag som sköter om den, jag bara kör och vill att allt ska fungera.  Bekvämt!

När vi ändå var i staden köpte vi en ny säng.
Det kom ett reklamblad från Jysk, rea på en svart smidessäng, helt OK i modellen och viktigast av allt, en fotgavel!  Femhundra pix, som hittat!
Nu var det en beställningsvara så den kommer nästa vecka, men det gör ju inget, då hinner jag städa ordentligt innan den är på plats.
Det ska bli skönt att slippa dra upp bäddmadrassen ur fotänden flera gånger i veckan.

Idag börjar jag inte jobba förrän 15.00 så nu är det dags att ta tag i motionen, på med walking-dojorna och gå en långpromenad!

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-04-02 16:37:25

Vad skönt att bilen gick igenom!

Ja, här går det neråt med vikten och uppåt på stegen!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-02 18:05:39

Du får lite gjort iaf. Det händer grejeer hos dig. ;-)
Ha en trevlig kväll.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela