TyraTok

Livet är ett äventyr!

God morgon?

Publicerad 2008-04-17 09:09:14 i Allmänt,

Godmorgon!
Det var väldans vad solen skiner och himmelen är blå!  Wunderbaaar!
Köpte förresten en wunderbaum med lavendeldoft till sonen i present när han klarade uppkörningen. Nu har han ju ingen egen bil så han får väl ha den i armhålan eller nåt.

Synd att man ska jobba sådana här soliga dagar, man skulle få betalt för att sitta på en uteservering med ett glas vitt och kolla på folk!
Men jag slutar för en gångs skull kl tolv en torsdag, ovanligt att få en morgontid annat än tisdag och fredag, när arbetsdagen startar halv sex istället för halv åtta.
Det är en enorm skillnad  på två timmars tidigare start en morgon, man är inte lika slut när man kommer hem efter att ha börjat halv åtta.
 Vi lägger ju våra egna scheman så det gäller att hugga för. Man vill ju inte bara jobba kväll och helg.

Städpersonalen tyckte att vi skulle sätta upp en lapp med texten: Stäng p g a solsken, återkommer när det börjar regna.
Det tyckte jag var en alldeles ypperligt bra idé, men det tycker säkert inte chefen...

Väntar med spänning på vad denna morgon ska ge... blir den god eller ogod...

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-17 18:23:19

Hallojsan!
Jag missade att alla satt ute och fikade idag.
Vi var så få inne och trodde alla hade en massa jobb under rasten, men nejdå, dåsitter de ute och säger inget. Okamratligt tycker jag. ;-)
Ha en trevlig kväll!
Kram

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-17 18:51:10

Ja visst var det vansinnigt uttryck att använda om man är skolsyster??
Och om hon ens jhade någon övervikt!
Vickan har ridit i tre år och tränar innebandy två gånger i Veckan.Är med i skolans gymnastikgrupp..så visst ..hon är inte trådsmal men har muskler..
Samt att flickan har fått mens och så ändras ju kroppen...

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-17 18:51:46

Vaxade du benen då???

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-17 20:08:51

Jag får verkligen hoppas att det kommer mer sol för jag ska bli brun NU!!
Må gott!
Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-04-17 20:46:54

Annsingen, jag vaxade underbenen!
Tänker aldrig göra det själv igen i alla fall, eller som i det här fallet låta en kompis dra av vaxet. Möjligen testa hos hudterapeut, dom har ju lite vana att dra av det snabbt som ögat.

Kattis, jag var alldeles varm i ansiktet och på axlarna efter en timme på trappan! Mmmm, så skönt det var!

Postat av: dottern J

Publicerad 2008-04-17 23:02:42

trevligt med ny säng,,,, vill ha mina gavlar!
tur att jag ska träffa dig imorgon! saknar dig massor!
pussar och kramar

Postat av: TT

Publicerad 2008-04-17 23:16:55

Ja, min lilla sjukling, jag saknar dej med!
Kan nog fixa dina gavlar inom snar framtid för nu verkar dom bli klara med renoveringen ju.
Ses imorgon! Pusspuss

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-18 06:02:37

Godmorgon!
Ska vi hoppas att det blir lite soligt idag med?!
Just nu hittade jag inte solen, får kanske vänta ett tag så dyker den nog upp, kanske lite försenad.
Ha en bra dag!
Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-18 06:19:51

Jag var på Gotland när jag gick i 6:an och det är ett tag sen. :-)
Så det ska bli mysigt. Vi systrar har aldrig åkt i väg så där. Spännande.
Må gott!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela