TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag hade i alla fall...

Publicerad 2008-04-06 10:50:19 i Allmänt,

...tur med vädret!

Skönt att det var så fint igår och så trist och regnigt idag när jag ändå ska jobba i cafét mellan 9 och 15.30. :o)
Kanske innebär det dåliga vädret fler gäster men då kommer ju dagen att gå snabbare.
Halv tolv kommer dessutom T, som är en fruktansvärt effektiv person, alltid bra att jobba med sådana... fast jag har en tendens att bli lite handlingsförlamad då.
Men det har jag talat om för henne så hon vet att jag kan frysa till en staty bara av att iaktta henne.

Nös just precis framför en kund, hur fräscht är det, men jag hann i alla fall ta tre steg tillbaks och vända mej bort... varför kommer nysningar när man inte vill ha dom?
En kund frågade efter bilagan Leva & Bo, men den är naturligtvis slut, typiskt för jag ville också ha den.
Vi enades om att det säkert var en massa vårtips i den, såna som man själv behöver.
Min hjärna verkar ha stelnat totalt efter denna evinnerligt långa höst, har inte en gnutta inspiration eller idé till min lilla uteplätt, fast det beror nog kanske mer på att jag tröttnat på läget.

Fan, rent ut sagt, att vi inte har råd att flytta, annat än in till min tvåa i staden, men där bor ju fortfarande sonen.
Eller, han ska i alla fall bo där ett tag till när rotrenoveringen är klar. 
Fast han har ju sökt in till högskolor i andra städer också så man vet ju aldrig till hösten. Om inte vi ska bo där får man väl sälja den, men då är kruxet att man måste placera pengarna i nytt boende inom ett år, och min betalningsanmärkning är inte borta förrän januari 2010.
Men man skulle kunna flytta till den och spara massor av pengar i två år och sen vara anmärkningsfri och kunna ta lån till ett hus. 
Man måste ju ha planer och drömmar!
Nytt boende och nytt jobb... ska det vara så svårt!?

Skönt att man är ledig imorgon, måste ta tag i sovrummet innan nya sängen kommer... fast mannen pratar om en tur till Falun för hämtning av drivknut till dieselpärlan, vi får se.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-04-06 18:39:23

Ja du, livet går sin gilla gång och det är bara att ligga i!! Ibland är det för j..a tråkigt.

Postat av: Petra

Publicerad 2008-04-06 20:37:05

Haha jaaa fan ta alla som nånsin är eller har vart sjuka ;)

Postat av: Petra

Publicerad 2008-04-06 20:37:41

Haha jaaa fan ta alla som nånsin är eller har vart sjuka ;)

Postat av: TT

Publicerad 2008-04-06 21:38:53

Petrus, i och för sej ger det mer klirr i studentkassan för dej! :o)

Berith! Ligger i som en rem, as always! :o)

Postat av: linda

Publicerad 2008-04-06 21:53:27

Visst gjorde han det..*L*
Men han kom fram till att jag blivit mycket mindre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela