TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kl är 11 och allt är lugnt...

Publicerad 2008-04-13 11:08:07 i Allmänt,

Mmm... den här dagen har börjat bra den med...  håller nu bara tummarna för att det inte ska komma några griniga människor, ja, en kom nu men det var lätthanterligt.

Det var rätt mycket att röja imorse här när N och jag började kolla runt. Dagens kids använder inte gärna papperskorgar av någon outgrundlig anledning.
Det som mest förvånar mej är hur vuxna uppträder inför de barnen dom ska leda och vara förebilder för... lite skrämmande faktiskt.
Skönt att det inte är cuper alltför ofta.

Så nu har jag ätit frukost och sitter och dricker kaffe och bloggar... då kan man stå ut med sitt jobb! :o)
Och nu kom en gammal stammis som jag inte sett på ett tag... trevlig pratstund.
Det är kul att jobba i reception när folk är trevliga och man har tid för dem!

Längtar hur som haver hem... har så mycket att fixa där hemma och jag hoppas att vår nya säng kommer den här vecka.  Jysk verkar inte ha någon brådska och en veckas leveranstid stämde inte.



Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-13 12:11:30

Ja men det är bra att ha ett mål.Har två par jeans jag med jag vill ner i....nån gång;))

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-13 15:31:31

Hallå!
Du slår huvudet på spiken när du undrar hur vuxna beter sig inför barnen.
Fattar de ingenting, att barnen tar efter.
Vi har nog dom barnen o samhälle vi förtjänar. :-)
Ha en trevlig kväll.
Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-13 15:47:12

Hi igen!
Ja, snart kanske en bild kommer på mig. Det måste bara värka fram ordentlifgt först. :-)
Må gott!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-04-13 17:15:21

Ja du, det här med hur vuxna uppträder inför barnen är faktiskt ganska skrämmande! Undra på att många blir som de blir! Tur att det emellanåt dyker upp en unge som säger både "hej" och "tack"!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela