TyraTok

Livet är ett äventyr!

Oggig och frusen

Publicerad 2008-04-10 22:26:45 i Allmänt,

Idag har det varit en ogg-dag!

Har känt mej så trött och down hela dagen, orkade inte ens masa mej upp på gymmet eller ut på promenad fast det fanns tid över för det under dagen.
Kände mej lite roligare och trevligare fram emot kvällen, som jag jobbade med N... det piggar ju upp.

Slutade 19.00 och sonen kom till jobbet och åkte med hem.
Vi stannade på ICA Maxi och handlade det nödvändigaste istället för att gynna vår lokala butik som jag börjat tröttna på.
Annars ska man ju gynna bygden... men inte idag i alla fall, idag gynnade jag jättebutiken.

Mannen skulle bort ikväll men han var hemma när jag kom hem förvånansvärt nog.
Det visade sej att bildoktorn hade tagit fel på dag för evenemanget... det var nästa torsdag så dom fick vända hem.
Trist för dom, och för mej som då fick laga mat, hade tänkt koka några ägg eller nåt enkelt till mej själv.
Sonen lagar oftast egen mat, han kräver mer näring än mej, och är ju vegetarian.

Nu är jag i alla fall mätt av mina nötfärsbiffar med dijon-senap, men trött och frusen.
Jag vill INTE bli sjuk, och brukar inte heller ta ut det i förskott, det sköter andra i min omgivning om så bra.
Ska kanske värma mej en mugg mjölk och pressa ner några vitklöksklyftor i... det brukar häva när nåt är på G.

Imorgon är det fredag och alla gläds... hm... själv ska jag ju jobba lördag och söndag och min helg är då på söndagkväll och hela måndagen.
Och inte har det kommit någon ny säng heller den här veckan, sista chansen imorgon då... vill ha NU!

Nä, känner att jag inte tillför något positivt här så jag drar täcket över huvudet.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-11 08:06:55

Godmorgon!
Hoppas du får en bättre dag idag.
Här är det kallt och grått men det är fredag och Glädjens dag.
Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-04-11 08:31:15

Håller tummarna att du klarar dig från att bli sjuk!! Gråkall fredag är inte mycket att se fram emot, men det är väl bara att bita ihop!
Kramelikram

Postat av: linda

Publicerad 2008-04-11 11:48:48

En jobbehelg...urk!
Iallafall i detta härliga väder vi har.
Men ack så glad man är när lönen kommer..*L*

Jag har inte en aning om vad jag ska belöna mig med..*L*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela