TyraTok

Livet är ett äventyr!

Rapport från...

Publicerad 2008-04-19 22:04:29 i Allmänt,

... inte en skurhink, utan en ledig lördag.

Sov till nästan elva, eller sov och sov... slumrade och somnade om om vartannat... oh me like!
Frukost med hyresvärdens VLT, kaffe och en dusch så var man människa igen.
Blev fyra glas vin igårkväll och det kändes i kroppen, inte i knoppen konstigt nog.

Vi åkte in till staden och gick på Hemett/Bilist-mässan och tänka sej, vi hamnade mitt i snygg-Matte och Willys uppträdande! 
Vilken slump att jag berättade för älsklingen om den här mässan va!?
Mannen gick efter ett tag, han tyckte underligt nog att bilarna var intressantare.
Jag stod kvar och nästan dreglade när karlsloken oljade drinkbordet dom byggt med den urläckra lilla rumpan i vädret.
Inte Willys då... han sjöng och trallade och spelade piano, hade ju faktiskt en skaplig pipa.
Runt omkring mej såg jag mobiler i luften som klickade hej vilt, men jag ville inte bli en patetisk fyrtiosjuåring så jag kramade den hårt i fickan, nej, ingen bild.
Fast jag var sååå sugen att MMS:a en bild till Molina... vilken viljestyrka man har... ibland.

Sedan var vi in på ÖB och provianterade lite av livets nödvändigheter, stötte ihop med brorsan och fick en pratstund och så åkte vi till Maxi för att inhandla dagens mat.
Latmasken bor ju konstant i mej så jag grabbade en grillad kyckling, enkelt och lättlagat!
När vi åkte ut såg vi brorsan slagskepp till Peugot igen, tydligen var han också hungrig... han hade surrat nåt om att fixa till morsans specialitet, lövbiffar ihoprullade med god ost emellan... mmmmm... får nog bli det här imorgon.

Snackade med K från Hallsta i luren efter maten, fast det blev ju ett udda samtal. Dom har strul på sin lina så det bröts gång på gång men vi gav inte upp! Det fanns mycket att ventilera så det blev  att nån av oss ringde upp igen.
Det är sällan jag pratar i telefon på fritiden. 
Pratar så det räcker på jobbet och sen syrran dog avtog mitt pratande rätt rejält för det var henne jag pratade mest med.

Nu ikväll har jag kollat på Körslaget, upptäckte det programmet förra lördagen och vart tagen av Team Cans och Lottas lag, och så gillar jag ju Markoolios charm. Tyvärr åkte han ju ut.
Ikväll blev det ännu bättre med Hammerfalls Hearts on fire... alltså den mannen... mmmm.
Och nästan så jag hittade en ny snickarfavvo också... vad hetten han... Fabri?

Kommentarer

Postat av: Molina

Publicerad 2008-04-19 23:26:41

Ja alltså, Joacim Cans skulle kunna få komma över en stund :0)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-20 06:20:42

God morgon! Åh MATTE!!!!!:))

Postat av: TT

Publicerad 2008-04-20 08:32:35

Godmorgon på er morgonpigga!
Molina, jodu, lite candlelightdinner med dom ögonen skulle man stå ut med!

Annsingen, jag kan bara beklaga att du missade honom! :o)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-20 08:42:53

Usch då ...så tråkigt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-20 10:05:36

Läs min helt underbara nystartade blogg! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela