TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sjukare...

Publicerad 2008-04-23 09:27:17 i Allmänt,

Låg i soffan större delen av dagen och kvällen igår. På med filten, av med filten... tröttsamt.
Mannen gick till grannen och tog ett glas vin, jag var ju inte så social och inte sugen alls på ett glas ens.
Naturligtvis somnade jag mitt i Äntligen hemma, det enda jag ville se på hela kvällen förutom 2 1/2 man och det lyckades jag se.
Jag gillar ju Ernst, han är en naturbegåvning, inte så sabla hypad, och så ville jag se de tre byråerna som tjejen skulle fixa till, men icke sa nicke.
Det var dessutom så befriande skönt att inte homestylisten med silikon-näbben var med.

Vid tio bytte jag sovplats till sängen och jag har sovit till halv nio idag.
Låg och kände efter och tyckte nog att jag mådde rätt bra, mannen slängde upp fönstret så jag såg den blåååå himlen.
Otroligt väder! Och flera dagar i sträck!
(Svårt att börja meningar med ordet och, det fick man inte när jag gick i skolan minsann.)

Nå, jag hasade mej ur bingen och in på muggen, tjoho, mens!
Ja varför inte...  kände mej helt yrslig och fick jordens hostattack så jag trodde revbenen skulle ploppa ur kroppen.
Lika bra att köra allt helvete på en gång alltså.
Greppade luren och ringde jobbet och sjukanmälan. 
Skumt nog ringde en annan person från sjukanmälan tillbaks efter en kvart... litar dom inte på att jag är sjuk och hemma?!
Men dom sa att det går någon riktig influensa nu så det var bra att ladda upp med Ipren för man får så ont i lederna.  Tror inte det blir något problem, jag kan inte minnas hur det känns att inte ha ont i kroppen!

Så nu ska jag vara hemma i två dagar och bli frisk ,för på fredag ska jag på AW, så är det bara!
Jag brukar sällan vara sjuk länge för den delen.
Om jag nu inte fått det som härjar i sta´n, folk frisknar till men så slår förkylningen till igen, och igen.
Chefens moder var inne på tredje penicillin-kuren och dotter J har ju varit sjuk länge.
Vi får se... inget att spekulera i direkt, livet blir som det blir har jag lärt mej äntligen.

Kommentarer

Postat av: White Sparrow

Publicerad 2008-04-24 09:26:12

Ha ha Titti, ont krut förgås inte så lätt!! Själv njuter jag av ett par dagars semester och har det gott. Hoppas du kryar på dig snabbt!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-04-24 09:29:08

Ha, nu blev det tokigt. White Sparrow skrev ett mail till mig att hon försökt kommentera i min blogg, men hon fick inte upp bokstavs/sifferkomb. som hon skulle skriva inför att bekräfta. Bad därför mig skriva in det hon bifogade i mailet. Glömde ta bort det!!

Postat av: TT

Publicerad 2008-04-24 11:05:10

Berith!
Haha, nu fick jag en lite originell blogg minsann!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela