TyraTok

Livet är ett äventyr!

Snoozing!

Publicerad 2008-04-15 07:04:44 i Allmänt,

Imorse var det trögt... jag snooooozade och vips var kl 05.00.
Inte bra, skulle ju hinna köra 20 minuter dessutom!
Sprang upp, inget bra sätt att starta sin dag, och precis då ringde mannen som redan varit uppe sen 03.00 och var på väg hem från Arlanda. Han har vänner som flyger och far och behöver skjuts, man bli avis, jag bara far till jobbet.

Var helt slut trots att jag somnade innan huvudet landade på kudden tror jag, men med tanke på allt jag hann med igår så är jag inte förvånad.
Först var det ju körkortsfixandet och det var ju en trevlig händelse.
När jag kom hem efter det dammsög jag,  rev ur lakan och tvättade, diskade, kollade på TV medan jag gjorde ett armband till mej själv.

Så for vi in till staden igen, mötte upp sonen och dotter D, käkade mat på Coffeehouse by George och ja, det finns inga ord för det underbara laxspettet. Kottarna var jättenöjda med sin vegeteriska sallad och mannen med sin kycklingfilé.
Inte nog med att maten var himmelsk, den var så vacker också. Vilka upplägg!  Kommer foto ikväll, kunde bara inte låta bli att ta kort!
Sedan ska vi inte tala om personalen, så oerhört trevliga.  Och detta för det facila priset av 79 kr portionen!!
Där har hon lyckats, och jag kommer att äta där varje gång jag ska äta i sta´n, så det så!

Medan jag satt och njöt av laxen ramlade det in SMS från en förtvivlad S.
Hon hade fått tid hos veterinären i grannhålan, har ingen bil och körkort.
Katten i fråga fyllde 17 i förrgår, är så mager och eländig så vi har trott att han ska lägga ner verksamheten flera gånger men piggnat till.
Nu hade han dock en klo som växte inåt i trampdynan, men veterinären trodde inte han skulle klara en sövning.

Åkte och hämtade S och katten när jag kom hem. 
Jag tog tåget hem eftersom sonen ville köra och mannen ville åka med honom. VI har ju lastbilsreggat vår bil så vi har inget  baksäte, men jag tycker det är rogivande med tågresor, och så hann jag springa in på Panduro och shoppa lite.
Vi for runt i Hallsta och letade efter denna veterinär, skulle vara på en gård strax utanför. Första gården var fel ställe, en liten man med hund hade sagt totalt fel, men vi blev hänvisade till ett annat ställe och där fanns faktiskt en skylt men huset var svart, tomt och igenbommat.
Ringde till veterinären och frågade vart hon höll hus medan S höll in sin lilla älskling.
Inne  själva centrum fanns hon...jaja.... vi hann dit innan 20.00 och fick vänta med diverse hundar.
Katten var lugnet själv,  han brukar vara helstressad av bilåkning men jag tror han visste, den lille magra stackaren...
En dam undrade om inte jag gått valpkurs med henne, hon kände så väl igen mej, men icke sa jag. Vi dividerade hit och dit och så kom vi på att hon är kund på vår relax-avdelning... så litet är Västmanland.

När den lille Zorro somnat in S famn gav vi veterinär-tjejen lådan och sen bar vi ut honom till bilen.
Insåg att det var för mörkt att börja leta efter nåt bra ställe att gräva på i skogen när vi stod och tittade på en bäver som simmade i ån, och smälte kvällen. 
Jag tog lät lådan stå i bilen och så skulle vi åka ut i eftermiddag, men mannen och sonen åkte ut i mörkret och begravde honom, han har ju sina ställen, några av våra djur, katter och en hund har han ju begravt.
Kändes skönt att slippa den biten.

Vad mycket jag hann med på en ledig måndag!
Det enda jag missade var min promenad men justn är jag skulle ge mej ut vart hela världen mörk och det brakade loss världens åskväder, så motionen fick stryka på foten.
Idag är det dock blå himmel, det var ljust när jag åkte in redan, så det får bli en timme idag tror jag.

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-15 07:23:41

Jotack! Har en långhårig hund samt 4 ungar och en karl inte att förglömma som bara traskar in! ;))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-15 08:48:04

Jadu karlar! Vad ska man säga? Dom är som dom vart! :))

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-15 09:06:38

Hej!
Idag ser det ljust ut med solen. Igår när jag kom hem tidigare så började det regna.
Må gott!
Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-15 15:41:26

Tjo!
Hmm....det blev inte så där mycket sol som jag trodde men jag sitter ju här inne så det gjorde kanske inte så mycket.
Ha en trevlig kväll.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela