TyraTok

Livet är ett äventyr!

Uppdatering

Publicerad 2008-04-01 22:34:23 i Allmänt,

Verkar ju funka fint det här... chansar och river av ett långt inlägg.
Eller långt och långt... hur mycket har man att skriva om efter några dagars cybertystnad..?
Vi får se...

I lördags var det utekväll och det blev en blöt och rolig kväll.
Vi startade upp hos S här i Sura, fyra glada bruttor.
Dock blev två lite mindre glada när dom upptäckte att dom hade dejtat samma karl ett tag. 
När han sa att han låg hemma och var dålig låg han hemma hos den andra och var allt annat än sjuk, fan vad förnedrande!
När vi väl kom ner på Oliwer för att träffa de andra i gänget var den nörden dessutom där så det blev lite kaosartat ett tag men det lugnade ner sej och kvällen blev lyckad, jag drack vin och dansade och kände mej som en partypingvin igen!
Resten av gänget från Mea Culpa var jättetrevliga, kul att ses och få ansikten på dom man snackar med.

Naturligtvis fick man äta upp sitt vin- och ciderdrickande...
Nattbussen tar ju en timme att skumpa runt i när man bor i byhåla, så man är hemma vid halvfyra.
Vaknar förstås vid åtta med jordens skallebank och kan inte somna om. Upp och dricka vatten och knapra alvedon, vandra runt lite... usch... men jag somnade om vid tiodraget och var pigg när jag klev upp vid ett-tiden.
Det var det värt! :o)

Annars har livet bestått av jobb, ätande, sovande och hundrastande.
Jobbade på cafét i lördags, kassan på L i måndags och tillbaks på K imorse 5.30.
Kul med omväxlingen, det gör det lättare att stå ut.  Idag var det dessutom babysim igen och det var tre roliga lektioner, alla nya moment gick hur bra som helst, inga ledsna miner.

Har inte vägt mej eller nåt för jag känner mej plufsig, måste ta tag i promenerandet ordentligt, det är ju snart midsommar!
Ikväll gick vi med M och B och deras tre hundar ett tag, vilken röra, tre hanar och två tikar. Till slut pinnade vi iväg för hanarna hade koncentrationssvårigheter, våra tjejer är ju så vackra! :o)
M sa att försäljningen går rätt bra där nere så jag blev lite taggad att göra smycken. Jag vet ju att det går mycket fotlänkar till sommaren så egentligen borde jag sitta vid matsalbordet och skapa och inte här och blavera.

Men man måste ju få berätta om sitt enormt spännande och innehållsrika liv, jag vet att ni sitter i drivor där ute och bara väääääntar på mina inlägg! :D

Dotter D messade överlycklig idag, fått sommarjobb utan att ens söka! 
Chefen från gamla praktikplatsen ringde, skönt att veta att hon klarar ekonomin när studiebidraget tar paus.
Så får ju jag en anledning att åka dit och shoppa också!

Nä, nu har jag inte mer att uppdatera er om kära vänner, inget jag minns i alla fall och då är det ju inte så viktigt...
Längtar efter min dator men har väl inga bilder kvar att slänga upp här,  det blir till att fota nytt, kul det med i och för sej.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-04-02 06:56:55

Godmorgon!
Det var några händelserika dagar. Men det är ju det som är kul.
På söndag får jag alla mina smycken tillbaka. Då kan jag lägga upp några för visning.
Ha en bra dag!'
Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-04-02 13:13:36

Kattis, det ska bli spännande, alltid inspirerande att se andras verk!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-04-02 19:02:20

Hå hå ja ja. Livet är som en dans...ha ha. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela