TyraTok

Livet är ett äventyr!

Höst?

Publicerad 2008-08-14 23:23:27 i Allmänt,

Så blev det ett "träningspass" ikväll!
Dotter D håller på att tömma sin lägenhet inför flytten söderöver och vi ömma, i alla fall efteråt :o), föräldrar hjälpte till att portionera och placera ut möbler i staden.
Själv fick jag tillbaks mitt matsalbord, eller ha det för förvaring snarare, men det gör inget för det är snyggare än det vi köpte som nödlösning när jag gav bort det till henne.
Tur brorsan har en lokal man kan förvara lite grejer i, hon ska  ju bo på internat så det blir inte mycket hon får med sej ner, mest kläder och målargrejer typ.

Annars?
Tja, har man inte tröttnat på dessa eviga skyfall som helt plötsligt uppenbarar sej??
Ena stunden när man vänder sej om och tittar ut är det kolsvart och regnet vräker, ett par minuter senare är himlen klarblå!!
Imorse var intentionen att ta 6.22-tåget men när klockan ringt och jag låg och funderade hörde jag hur det började smattra på garagetaket... njäe, då ställde jag om klockan och somnade om så skönt.

Annars börjar man väl få aningens aning grepp om jobbet men det är hektiskt nu när alla barn ska placeras.
Har inte haft tillgång till min mailbox förrän igår eftermiddag och shit pomfrit vad den var full med obegripliga mail.
Jag börjar förstå varför dom säger att det tar minst ett år innan du har grepp på jobbet!
När jag väl fått igång mailen försvann programmet jag jobbar i, suck och belägg.
Men imorse funkade allt!
Till och med telefonfunktionerna verkar funka fullt ut, peppar peppar.
Har redan jobbat över 1,5 timme denna vecka i tappra försök att hinna med, men det gör ju inget om man har komp att ta ut sen.

Varje morgon när jag går från stationen tar jag en Metro, men jag har inte hunnit läsa en enda en och inte läst en tidning förutom på nätet på hela veckan... undrar vad som händer i bygden.
På badet kunde man ögna igenom tidningen någon gång under dagen men här ser jag ingen alls och bildoktorn är ju i Afrika och har flyttat hem tidningen till frun, inte bra.
Lite vill man hänga med och kolla vad som händer, fast det är väl mest OS i blaskorna nu kan jag tänka.
Det hänger jag inte alls med på, fast jag numera är hemma på kvällarna, men det har väl inte varit något sådär direkt högintressant ännu, väntar på friidrotten.

Enda fördelen med regnet är att kantarellerna sprutat upp ur marken, mannen plockade en 4-5 liter i tisdagskväll, och nu vill jag snart börja plocka lingon.
Får se om vi hinner upp till stugan, det beror på när D ska åka och hur mycket hjälp hon behöver med städning och sista rycket...

Det här var vad jag lyckades skrapa ihop förra veckan i stugan men nu lär det finnas mer!



Dags för sängen, goder natt!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-08-15 06:34:19

Godmorgon!

Hoppas natten varit en lugn natt.

Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-08-15 07:19:00

Oh så gott det ser ut! Smörstekta kantareller på hårt bröd är bara såååå gott! Mums









Postat av: anne

Publicerad 2008-08-15 08:56:06

Kantarellerna ser härliga ut, det ska finnas hur mycket svamp som helst i skogen. På Hötorget står det skyltar med 19.90kr/hg hos varenda försäljare, men när man går förbi hojtar det "kantareller för halva priset!!!" efter en.



Visst tar det ett år att bli varm i kläderna på ett nytt jobb. Det tycker jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela