TyraTok

Livet är ett äventyr!

Napp!

Publicerad 2008-08-17 21:49:48 i Allmänt,

Åter igen har himlens portar öppnat sej och det ser ut som hösten har kommit för att stanna, vad trött jag blir!
Tur vi åkte iväg och fiskade rätt tidigt, och fisketur hade vi i alla fall.
Direkt jag hade fått på masken och kastade i fick jag napp, en fin regnbåge!
Jag blir ju så vansinnigt lycklig så jag vill tjoa och hoppa men så gör man ju inte, man ska tydligen uppträda sobert, lugnt och fint, och jag lyckas nästan...  :D



Sedan var det stiljte förutom att firrarna fick sej fina skrovmål av våra maskar och sen till råga på allt hade mage att hoppa upp och göra en sartomotal som ett glädjetack för maten, rent ut sagt fräckt.
Ändå lyckades en till fastna men då var det mannen som agnat och kastat ut, fast med mitt spö, men då räknade vi den som hans, för annars hade inte jag fått fiska mer.
Två fiskar per kort max.
Men just när han höll på att ta ur den fisken fick jag napp igen, det vart lite rörigt där, men då var definitivt min kvot fylld.

Lite trist så jag åkte in till Kolbäck för att handla lite ätbart och köpa ett kort till om dom sålde i mataffären, men det gjorde dom inte och ända bort till Eriskbergs-macken ville jag inte åka, så jag tog Västerås Tidning med mej och satt och läste medans mannen matade fiskar.

Vi hade en grabb i 10-årsålderna runt oss hela tiden, rastlös som få, kastade ut och halade in så han hade ju inte en chans att få napp.
Hans pappa fick en fin fisk efter ca 200 kast, som han sa, och strax efter såg vi en riktig bjässe som åt på vårt bete, men då kastade grabben ut med kastspö och tjong i medaljongen så satt den!
Men han blev så ivrig så att linan gick av, till hans enorma besvikelse, men han vart helt stollig och jag undrar om pappan någonsin fick med honom därifrån, haha.

Vi åkte i alla fall hem efter fem timmar, innan regnet kom, och stekte två fina regnbågar och la en i frysen.
Åh så gott det var, jag kokade quinoa och broccoli till, och det räckte gott till oss båda plus en matlåda till mej!
Sedan slockande jag i soffan, helt slut av min tidiga morgon och så mycket frisk luft tror jag.
Borstade dock till mej, mannen ville bli klippt, 7 mm sommarfrissa till hösten, men det ska ju bli varmt nästa vecka har jag hört rykten om...

Vad har jag gjort för nyttigt denna helg då?
Tvättat, diskat, börjat städa i "skräprummet", strukturera upp röran där nu när det kom hem en lagerhylla från dotra D.
Hmmm...ja... näe... inget halsband, ingen dammsugning, är jag inte för lat?
Men jag tänkte att det kanske blir dammsuget någon dag när jag är på jobbet. ;o)

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-08-18 06:27:20

Godmorgon!

Hoppas du får en bra dag!

Kram

Postat av: dottern J

Publicerad 2008-08-18 09:35:35

vissa har ingen dammsugare....=(

Postat av: petra

Publicerad 2008-08-18 10:07:04

hahaha jag skriker och hoppar okontrollerat när jag får fisk ;)

Postat av: TT

Publicerad 2008-08-18 11:24:48

Kattis, jag önskar dej detsamma!



Dotter J kanske kan fråga sin syster D om hon behöver ha sin med till Helsingborg?

Annars tror jag att vi har den gamla gula kvar i något skrymsle...



Petra, jag gör ju detsamma men runt den här sjön står det många allvarsamma herrar som stilla och lugnt tar upp sin fångst så jag måste ju försööööka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela