TyraTok

Livet är ett äventyr!

Skön helg

Publicerad 2008-08-31 19:38:26 i Allmänt,

I torsdagskväll åkte vi upp till stugan, jag kände att det spelade ingen roll var jag låg, hemma eller i stugan, febern skulle väl i alla fall ge sej.
Man blir så avslappnad när man kliver ur bilen där uppe, vinden susar i träden och knappt någon trafik hörs.

På fredagen var jag piggare så vi åkte in till Borlänge, mannen skulle byta ut ett par kängor i jaktbutiken vid Kupolen och så skulle vi handla mat inför kräftskivan.
Hittade även en blus för 50 kr och tights för 24.50, sådana fynd kan man ju bara inte gå förbi.

På fredagkvällen kom den stora silvergråa bilen fullastad med exman men sambo och deras två små kottar och så vår gemensamma son med flickvän.
Blev en grillkväll och vi somnade alla rätt tidigt efter veckans vedermödor.
Den yngsta kotten kunde inte koppla av och höll de flesta av oss vakna bra länge in på natten men det är sånt som händer.
Sonen bodde i husvagnen och min sambo sover vad som än hände men vi andra var rätt möra...


På lördagen åkte alla in till Borlänge utom sambon och jag som lullade runt och förberedde lite.
Kvällen blev jättelyckad, vi klämde i oss fyra kilo kräftor på fyra pers, sallad och tzatziki, och nubbade och hade jättetrevligt.
Den lilla två-åringen lyckades ta min drink och svepa i sej men den var jättesvag och hon verkade inte ta någon skada av den, haha.
Och hon sov den natten!
Mannen somnade också tidigt, redan 22.30 men vi andra spelade yatzy och härjade fram till två på natten då vi gick ut och ylade och kollade på den stjärnklara himmelen.
Hoppas inte granntanterna hörde oss...

Söndag förmiddag åkte alla hem och då kom brorsan uppdykandes, vi hade saknat honom kvällen innan men han hade sovit gott efter tidningsrundan.

Nu är vi hemma igen och jag ska försöka kolla på programmet om Arboga-morden...

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-01 07:10:12

JA, usch vad det kan gå snabt ibland.

Konstigt att man alltid vill vara ledig, speciellt när man jobbar.

Jag tyckte det var skönt att gå och jobba när jag var arbetslös, hihi.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela