TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag tog beslutet!

Publicerad 2008-12-29 22:24:41 i Allmänt,

Strax efter fyra gick jag till lunchrummet och plitade på tavlan att jag skall ha semester imorgon!
Då hade jag gjort allt som behövdes göra, så jag insåg att imorgon skulle det mest bli segt.
Då kan jag sega hemma istället!

Firade det med prinskorv och potatismos som var färdigt när jag kom hem.
Tupplurade sedan i soffan innan jag värmde mej en kopp glögg.
Ja, jag värmde mer sedan, här inne är kallt, elementen är inte speciellt varma och öppna spisen har eldningsförbud så där kan bara eldas ljus.
Tur vi tätade några fönster innan kylan slog till.

Läste i Linda P:s blogg om lilla T:s treårskontroll och mindes en kontroll med dotter D.
Doktorn bad henne rita en gubbe och hon började plita, vänsterhänt som hon är... först en stor ring... sedan en mindre ring ovanpå och doktorn gav mej ett lite bekymrat ögonkast.
Lilla D fortsatte med en ännu mindre ring högst upp och doktorn fick en rynka i pannan... och började undrande fråga vad hon tänkte...
Då ritade hon dit en morotsnäsa, ögon, hatt och kvast,  spände ögonen i doktorn och sa: Du sa inte vilken sorts gubbe du ville jag skulle rita så jag gjorde en snögubbe!

Doktorn skrattade och berättade att han aldrig fått se något annat än huvudfotingar så han var faktiskt mäkta imponerad.
Och jag stolt som en tupp förstås!!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-29 22:29:14

Det låter som att LCD är modellen. Kan det vara män som vill ha stora, feta plasma?

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-29 22:38:34

Ja, det är möjligt att det är så.

Som tur är finns ingen prylbög här hemma och inte heller min bror är det så vi ska nog gneta ihop till en LCD som inte tar så stor plats som vårt stora 28-tums-schabrak som tappar ljudet då och då.

Postat av: Tanten

Publicerad 2008-12-30 07:22:57

1-0 till dottern.

Postat av: åsa

Publicerad 2008-12-30 09:57:23

Yngsta dottern, hon envisades med att rita en snopp på sin gubbe och jag höll på att skämmas ihjäl...

Hennes motivering var att..gubbar har snoppar, inte tanter!

Ha dé!/Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-30 20:20:02

Åsa!

Hahaha, det var det roligaste jag hört på länge!

Tur man har smarta barn!

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-30 23:35:59

Vår yngsta son greppade pennan korrekt när han var mellan 1.5-2 år och har inte släppt den sen dess, teckna är som att andas för honom. Så var det då något av dessa BVC-kontroller..Jag hade inte gått på några kontroller över huvudtaget, jag ansåg mig kunna bedäma att ungen mådde alldeles utmärkt utan BVC:s yttranden, men det var ju några tester runt 4 år kanske? Hur som, T fick uppdraget av sköterskan (som hade en hemsk dialekt) att rita en liten gubbe. Han tog sig en sur titt på henne ur ögonvrån och sedan ritade han en liten gubbe. Man behövde förstoringsglas för att se den! Sköterskan hade ju bett om en liten en! Skönt med ungar som tänker själva!

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-31 12:10:05

Anne, uppfinningsrikt!

Skönt med kreativa barn!

Min går ju på konstskola nu så hon hamnade rätt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela