TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jodå...

Publicerad 2008-12-13 22:09:07 i Allmänt,

...jag gick en promenad med Tequila i dagsljus.

Det blev ingen motionsrunda direkt för nu när det är snövallar ska det nosas noga överallt, måste vara väldigt spännande med alla nya lukter som plogats ihop för det tog en evighet att komma runt halva Sura.

På kvällspromenaden runt kvarteret får jag se en tomte sitta på en snövall efter vägen!
Ja, inte vet jag... kanske har han tjuvstartat eller bara sonderar terrängen.



Mannen lagade goda biffar på rådjursfärs och hade trollat fram en flaska Merlot när han kom upp efter att ha ställt in bilen i bilverkstaden.
Tydligen hade vi fått den av hyresvärden, nice.

Hmmm... när jag var liten innebar en tur till garaget för min fars del att han blev konstigare och konstigare, fick mer och mer glasartad blick.
Till slut var han så dragen så han tog in det lilla som var kvar i flaskan.

Nu slapp jag röra vinstället!
Hehe, dom flaskorna kommer att mögla.
Jag minns när jag hade en 37:a punsch i kylskåpet på den tiden jag nyss separerat.
Min ex blev galen, varje gång han hälsade på var den kvar, oöppnad.
Så en kväll var han där och passade barnen för jag skulle på föräldramöte och då kunde han inte hålla fingrarna borta från flarran, haha.
Ett halvår fick den stå, den lille rackaren.

Denna man jag bor med nu har inte dom tendenserna, då hade jag inte gett mej in i något förhållande.
I januari är det nio år sedan vi möttes,  och i mars är det fem år sedan vi flyttade ihop.
Vi träffades här på nätet!
Han hade sett min sida på Spraydate och hälsat på min dåvarande hemsida, lämnat några mess i gästboken och efter första mötet, två dagar efter att vi fått kontakt via ICQ, möttes vi för en fika och jag var fast... och han med. :o)
Då hade jag bott själv med barnen i femton år, visst har förhållanden men inte mött någon jag velat bo ihop med.

Vad har jag lyckats göra under dagen annars då...
Jodå, städat gästrummet ifall dotter D ska bo där under jullovet, städat vårt sovrum, äntligen!
Nu dammar det inte från taklampa och TV när jag skakar våra täcken.  :o)

Har nästan gjort klart 50-årskortet och julkorten, när ska dom postas tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela